NA Breitling cosmonaute en een mooi extraatje

Soms moet je moeilijke beslissingen nemen en voor mij was dat dat er te veel geld om ging in mijn horlogeverzameling om nog knap te verantwoorden tegenover de familie en af en toe ook nog iets te kunnen flipperen.

Ik had (ja had) een schitterende Tudor Big Block welke is bijna niet durfde te dragen zo mooišŸ˜”
De Tudor heeft als eerste uit mijn verzameling plaats moeten maken voor een vroege Breitling Cosmonaute 7069 (rond 1985) en een pak euro’s.

Net voor het ophalen van dir horloge liep ik op marktplaats tegen een breitling milanaise band aan waarvan ik erg benieuwd ben hoe hij op de navitimer zal staan. Het risico dat het wellicht totaal niet staat maar genomen en de band ook gekocht.
Horloge inmiddels om de pols maar voor de band nog een paar dagen voor de brievenbus op wacht liggen!

Een dubbel gevoel, de tudor weg maar an de andere kant ook wel weer een heel mooi horloge voor terug.
Nu afwachten hoe vaak hij stil staat (mijn eerste handopwinder)

Extra bonus was dat ik een keer een speedy om kon doen. Ik vond het altijd maar een saai horloge😲 snapte echt niet waarom hij zo populair is. Maar moet toegeven dat ik er toch wel van onder de indruk was/ben.

16 likes

Mijn beste,

Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment!!
En dat zal je met deze gelouterde Breitling Cosmonaute zeker lukken!!

Maar voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

7 likes

Dit vind ik een prachtige Breitling. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Gave Cosmonaute, lekker eigenzinnig. Veel draagplezier!

1 like

Soms moeten er keuzes gemaakt worden binnen een collectie en hoewel de Big Block zeker een mooi horloge is, is deze Cosmonaute dat ook. Never look back!

Gaaf dat het een 24 uren horloge is, heel speciaal. Zijn alle Cosmonautes dat? (is dat zeg maar het verschil met de Navitimer)? Zoals je ziet, ben ik geen Breitling kenner :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst :thumbsup:

1 like

Alle navitimer cosmonaute’s zijn inderdaad 24h.
Altijd al gekeken naar deze 24h en naar een gmt.
Er moet nog een horloge het veld ruimen en dan ga ik op zoek naar een explorer II of gmt master

1 like

Bij dachtlicht en met zijn nieuwe bruine breitling pak aan😊 Ik ben er best gelukkig mee!

4 likes

Mooi man! Ik denk dat het best kan hoor zo’n milanaise band op een Navitimer… Zelf ook weleens geĆ«xperimenteerd met een shark mesh. Ik denk dat de milanaise ā€˜m wat verfijnder staat. Ben benieuwd!

Veel draagplezier!

4 likes

Voor de prijs die ik voor de band betaal vind ik hem nooit meer dus als het niets vind gaat hij gewoon weer in de verkoop

1 like

ziet er goed uit ! wat is het ref nummer ?

B12019 RenƩ, volgens de verkoper rond en vroege van rond 1985
Net een beurtje gehad bij Ferry Schweitzer.

Jij als kenner, hoe veel slagen wind je een had winder op, kan je hem te veel opwinden en hoe lang moet de gangreserve ongeveer zijn?

de vroege(re) zouden een ref 81600/81900 hebben , ik denk dat deze van rond 1990 is , nog steeds niet heel jong :slight_smile:

zoals in kookboeken staat ā€˜koken tot gaar’ moet je deze ā€˜opwinden tot opgewonden’ je voelt de weerstand vanzelf en dan niet eigenwijs toch door draaien

gangreserve ? ik denk een dag of 2 , maar het is een handopwinder waar je toch de hele dag mee speelt :wink:

1 like

Prachtig!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. De drukste wijzerplaat ever en toch zonder (nagenoeg) afgekapte cijfers! Erg mooie Breitling, geniet er van :+1:

1 like

Gaaf hoor, eerste horloge in de ruimte!

1 like