Daar was hij dan eindelijk… De Breitling Endurance Pro met referentie nummer X82310A41B1S1.
Deze
Allereerst even een goed woordje voor Schaap & Citroen in Den Bosch die me deze beauty geleverd hebben
Tja de Endurance Pro zullen sommigen denken; Duur, quartz, rubber, soort kunstsof kast, gespie sluiting… tja allemaal waar!
Maar F* ck het… toen hij uitkwam was ik om! Mijn eerste Breitling en wat een gaaf ding! Mijn zojuist aangeschafte G-Shocks (Frogman en de Rangeman) eruit gedaan en daar moest de Breitling voor terug komen! Kleur was van meet af aan duidelijk: Geel. Oranje vond en vindt ik ook tof… maar de Ploprof die ik bezit was al voorzien van origineel oranje rubber plus een nieuwe oranje Isofrane.
De eerste indruk is echt fantastisch. Een echte grab and go watch. Ten opzichte van de SeaDweller en de Ploprof is dit echt een vlieggewicht. Dat is nog wel even wennen, maar went snel als ik hem om heb.
Even wat specs voor degene die daarin geïnteresseerd zijn;
- Diameter 44 mm
- Super Quartz uurwerk welke chronometer gecertificeerd is met datum aanduiding
- Saffier glas met ar coating aan twee zijden
- Bezel zowel linksom als rechtsom te draaien
- Lug maat 22 mm
- Lug to lug 47 / 48 mm ongeveer (van hart springbar naar hart springbar)
- 100M waterdicht (kroon is niet geschroefd)
- Kast is van Breitling hun eigen Breitlight materiaal gemaakt (om het makkelijk te houden; soort kunststof composiet materiaal)
Over het saffier… door het vlakke saffier met de dubbele ontspiegeling lijkt het net alsof er geen glas op zit en je zo de wijzerplaat kunt bepotelen.
Leuk detail is dat ook de gesp van het Breitlight materiaal vervaardigd is…
Ziet er gewoon tof uit toch
Hieronder nog wat shotjes…
Vertaald vanaf de Breitling website; Innovatieve technologie gegoten in een levendig, kleurvol en sportief ontwerp. Agree wat mij betreft
Dank voor het lezen beste HF’ers
Mocht je nog vragen hebben… leave them in the comment below
Met sportieve groet, MannetjeMar.