NA: Breitling Endurance Pro - foto heavy topic -

Daar was hij dan eindelijk… De Breitling Endurance Pro met referentie nummer X82310A41B1S1.

Deze :point_down:t3:

Allereerst even een goed woordje voor Schaap & Citroen in Den Bosch die me deze beauty geleverd hebben :pray:t3:

Tja de Endurance Pro zullen sommigen denken; Duur, quartz, rubber, soort kunstsof kast, gespie sluiting… tja allemaal waar!

Maar F* ck het… toen hij uitkwam was ik om! Mijn eerste Breitling en wat een gaaf ding! Mijn zojuist aangeschafte G-Shocks (Frogman en de Rangeman) eruit gedaan en daar moest de Breitling voor terug komen! Kleur was van meet af aan duidelijk: Geel. Oranje vond en vindt ik ook tof… maar de Ploprof die ik bezit was al voorzien van origineel oranje rubber plus een nieuwe oranje Isofrane.

De eerste indruk is echt fantastisch. Een echte grab and go watch. Ten opzichte van de SeaDweller en de Ploprof is dit echt een vlieggewicht. Dat is nog wel even wennen, maar went snel als ik hem om heb.

Even wat specs voor degene die daarin geïnteresseerd zijn;

• Diameter 44 mm
  • Super Quartz uurwerk welke chronometer gecertificeerd is met datum aanduiding
  • Saffier glas met ar coating aan twee zijden
  • Bezel zowel linksom als rechtsom te draaien
  • Lug maat 22 mm
  • Lug to lug 47 / 48 mm ongeveer (van hart springbar naar hart springbar)
  • 100M waterdicht (kroon is niet geschroefd)
  • Kast is van Breitling hun eigen Breitlight materiaal gemaakt (om het makkelijk te houden; soort kunststof composiet materiaal)

Over het saffier… door het vlakke saffier met de dubbele ontspiegeling lijkt het net alsof er geen glas op zit en je zo de wijzerplaat kunt bepotelen.

Leuk detail is dat ook de gesp van het Breitlight materiaal vervaardigd is…

Ziet er gewoon tof uit toch :sunglasses:

Hieronder nog wat shotjes…

Vertaald vanaf de Breitling website; Innovatieve technologie gegoten in een levendig, kleurvol en sportief ontwerp. Agree wat mij betreft :yellow_heart:

Dank voor het lezen beste HF’ers :pray:t3:

Mocht je nog vragen hebben… leave them in the comment below :point_down:t3:

Met sportieve groet, MannetjeMar.

107 likes

Jij houdt wel van horloges met een uitgesproken uiterlijk, hè? Gaaf, man! :slight_smile:

2 likes

Fantastisch…wat een heerlijk model! :muscle: Prachtige foto’s ook man…top. :ok_hand:

2 likes

Wat een beuker! Dat breitlight draagt indd er fijn vond ik.

1 like

Dat is een hele mooie! Van harte met je nieuwe aanwinst Marco! :smile: :+1:

1 like

Veel plezier ermee! De “klik” is er, daar draait alles om!

1 like

Heel stoer en uitgesproken horloge, mooi hoor. Ik heb even de prijs opgezocht en dat is een beste prijs inderdaad! Enjoy :+1:

1 like

Thenks :smiley: Klopt… een horloge mag wel iets hebben. Ik zit er nu over na te denken hoe ik het moet omschrijven… maar misschien spreken mijn horloge’s wel voor zich. Ik ben wel liefhebber en enthousiasteling van a tot z… maar een blijver moet voor mij wel iets anders zijn als anders.

Dit weekend neem ik de Vostok fiffer van @sq100 in ontvangst… kijk ik net zo naar uit als dat ik keek naar deze Breitling :sunglasses:

Ja deze zijn weer netjes gelukt! Terechte opmerking bij de vorige twee foto’s in het Breitling only topic :blush:

3 likes

Ik vind hem ontzettend gaaf

1 like

De bezel daarentegen klikt niet :upside_down_face: Dat was even dat ik dacht :thinking: Maar dat hoort dus blijkbaar niet bij dit model… ik was de ratel van de SDDS gewend en de industriële klak van de Ploprof :rofl:

1 like

Vraag…

Zijn de knoppen beetje degelijk?

Mooi en gave knaller… gewoon DOEN horloge.
Ik vind het een zeer aantrekkelijke knaller .
Gaaf

2 likes

Heb je alle kleuren gepast? Zo ja, wat waren je bevindingen?

1 like

Mooi gefeliciteerd :+1:

1 like

Dikke ja! Ook het verstellen van de tijd voelt solide en als een normaal uurwerk. Die € 2900,00 zitten wel degelijk ergens in #althansvooreendeel hahaha

Nee… maar oranje viel af omdat de Ploprof voorzien was van nationale kleurtje, de blauwe vindt ik voor mezelf te terughoudend, de witte is wel lekker… maar had de Seamaster met en op wit gehad welke wat sneller grauw zal worden, bleef rood en geel over… gekozen voor geel omdat ik ook al eens een rode G gehad heb.

Wil er nog wel de Breitling Nato bij in het oranje geel. Wordt aan gewerkt overigens :sunglasses:

4 likes

Nice! Ik ben er nog niet uit welke kleur ik het mooiste vind. :grimacing:

1 like

Als ik kijk naar het gele Dennis… het zijn geen harde kleuren! Afgetopt met pastel lak of zo :see_no_evil: Ja ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen… als ik kijk naar de mijn gele; ja is geel… maar wel zachte kleur geel!

1 like

Dus de oranje versie zou ook een zacht oranje zijn?

1 like

Vind 'm :sunglasses:

1 like

Je moet het durven zoeen uitgeproken kleur.
Maar ik vind hem mooi

1 like

Cool! Veel plezier ervan

1 like