Goedemorgen op deze zonovergoten zondagochtend! Afgelopen vrijdag heb ik een schitterende Breitling overgenomen van een forumlid. Deze Navitimer 01, dus met het in-house automatische Breitling uurwerk B01, is gemaakt van 18 kt. roségoud, 43 mm in diameter en weegt maar liefst 128 gram (head only)! Het uurwerk komt dus uit de stal van Breitling zelf en wordt volledig door Breitling vervaardigd. 70 uur gangreserve, een kolomwiel en verticale koppeling. Ook al kan je het uurwerk niet bewonderen door de case back, vind ik dat persoonlijk geen probleem. Een massief roségouden schroefdeksel is immers fantastisch om naar te kijken én het zorgt voor meer draagcomfort dan een zichtbodem, vind ik. Dit exemplaar is gemaakt in 2012. Voor deze Breitling heeft mijn Seamaster moeten wijken, maar ik ben er vol van overtuigd dat dat de juiste keuze was. Ik blijf naar het blinkende goud staren en in ieder licht is de gloed en de kleur net weer iets anders. Enfin, genoeg gesproken. Hier zijn een aantal foto’s:
Wauw!
Hier ga je plezier aan beleven, zo een bijzonder fijn en gaaf horloge.
Ik heb er een canvas band voor laten maken, maakt hem wat meer universeel draagbaar.
Vond hem vaak iets te “statig” op leer.
Wel prachtig op leer hoor…ding is altijd en overal prachtig.