NA: Breitling Navitimer 1 in 38mm

Op verzoek van een aantal forumleden doe ik iets waar ik normaal weinig zin in heb: Een NA topic aanmaken.
Meestal is er over een bepaald horloge al zoveel gezegd en geschreven dat ik het idee heb er weinig aan toe te kunnen voegen.
In het geval van deze aanwinst lijkt er nog geen op het forum rond te zwerven, dus tijd voor wat tekst en foto’s.

Eerst een disclaimer: Mijn foto’s zijn ruk. Ik ben al blij als de telefoon scherp stelt en de lichtinval ok is. Dat gezegd hebbende, op naar de Breitling!

Kort wat over de weg naar deze aankoop toe.
Ik was op zoek naar een wat kleiner model naast mijn Speedmaster Pro en Seiko cocktailtime. Heb recent mijn Longines LLD verkocht en met wat geld uit de horlogepot had ik een goede 3.5k te besteden aan iets nieuws. Nog een tijdje getwijfeld over het verkopen van een Speedy, om een klatser te kopen van een merk met de letter R, maar mede op advies van diverse forumleden niet gedaan.

Plaatje bij dit praatje:
De Longines LLD zonder datum die verkocht is.

De Speedy die ik altijd op leer draag.

2 weken terug ben ik -zoals waarschijnlijke velen hier met mij- eens gaan kijken bij V Willigen met de 20% kortingsactie. Ik kwam voor een GS of een Omega, maar direct viel mijn oog op een “kleine” Breitling. Dit bleek de Navitimer 1 in 38mm te zijn.

Gepast, goed gevoel, aardige mensen. Toch twijfel. “Breitling”, Breitling" spookte er door mijn hoofd. Ik had niks met Breitling, wist er niets van. Geen flauw idee over het uurwerk, kwaliteit. Nada nopes.
Even nagedacht, wat onderzoek gedaan met een kop koffie erbij en tot de conclusie gekomen dat ik teveel twijfelde. Dag erna was de korting bij Willigen over, dus jammer voor mij niks aan te doen. Wel eerder nog een Seiko voor mijn vrouw besteld met valentijnsdag bij deze juwelier trouwens, een ook zonder korting een aanrader deze zaak.

Weekje later Ramon van Crownguard benaderd. “Kun jij zo’n ding leveren?”. Zo gezegd zo gedaan en 3 dagen later kon ik naar Eindhoven om de Navitimer op te halen.

Faqs:
38mm
10mm hoog
Caliber 19 breitling uurwerk
Géén chrono
Bezel bestaat uit vele bolletjes. Naar waarheid van de geschiedenis, want de navi’s uit 1955 hadden dit ook.
Croco strap.

Foto’s!

Al met al zeer tevreden met deze aankoop. De blauwe gloed over de wijzerplaat maakt dat dit 9 van de 10 keer een donkerblauw horloge lijkt i.p.v. zwart. De buitenring is wat lichter dan het midden van de plaat. Alles glimt lekker, maar door de maat is het nergens overdreven.
De band is wat stug, maar lijkt nu al wat soepeler te worden.

Ik ben blij en vind 'm meer dan vet :sunglasses:

82 likes

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Ja… echt heel mooi, hoor! :champagne:

1 like

Ik vind hem erg gaaf!

1 like

Mooie aanwinst :+1:

1 like

Mooi ding!! Mij hield die kralenketting helaas tegen. Maar het blijft een tof horloge!!

1 like

Een hele mooie subtiele Breitling!!
Gefeliciteerd met je aankoop en veel draag plezier gewenst.

1 like

Hele mooie navitimer! :star_struck:

Breitling maakt gewoon mooi en goed spul! Geniet van dit prachtige horloge.

1 like

Heel mooi! Veel plezier ermee

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze schitterende Breitling!!
Ik wens je er een grandioze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi Navitimer!
Veel draagplezier!:heart_eyes::+1:

1 like

Erg mooi. Ik vind een normale Breitling VEEL te druk, en al zeker de bekende/gewone (hoop dat ik hiermee niemand tegen de scheentjes schop) Navitimer. Maar deze kan me zeer bekoren. Erg mooi.

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!

1 like

Prachtige Navitimer! Ga je heel veel plezier van beleven… tot snel!

1 like

Heel moooooi proficiat met deze aankoop :ok_hand:t2:

1 like

Dank allemaal!

Mooi hoor

1 like

mooie tijd ermee :sunglasses:

1 like

Ik vind m cool. Heel veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Zo dat ging snel. Mooie breitling. Geniet er van :+1:

1 like