Ik vind het leuk om veilingen af te stuinen en zo nu en dan komt er iets voorbij waarvan je even moet bijkomen. Het lastige is vaak dat je dan een hele tijd moet wachten tot het moment van veiling en dan is het maar afwachten of er meer kapers op de kust zijn. Heel vaak is het maar afwachten wat je koopt en ik koop graag items die er lekker gehavend uitzien maar wel de potentie hebben om er weer mooi uit te gaan zien.
Breitling is al heel lang gefocust op de luchtvaart met als boegbeeld de Navitimer, de reverse panda wijzerplaat is ondertussen echt wel een iconische look. Minder bekend is dat de Navitimer juist niet zo is begonnen. De oorspronkelijke Navitimer had namelijk gewoon een compleet zwarte plaat. Vroege exemplaren hebben daarnaast een andere bezel rand (beaded).
En zo kwam ik dus dit exemplaar tegen:
En een coole bonus, originele papieren en brochures uit de jaren vijftig
Uiteindelijk heb ik deze voor een prima prijs kunnen kopen (zeker geen koopje overigens). Gisteren heb ik het horloge opgehaald, en op de parkeerplaats al voorzien van een nieuwe 22mm leren Breitling band die ik heel toevallig nog had liggen.
Gelukkig is de plaat nog erg goed en is het vooral gekrast glas, een enorme meevaller.
Hier samen met mijn 1966 Cosmonaute
Super happy!