NA: Breitling Navitimer 806 Black-on-black uit de jaren vijftig

Ik vind het leuk om veilingen af te stuinen en zo nu en dan komt er iets voorbij waarvan je even moet bijkomen. Het lastige is vaak dat je dan een hele tijd moet wachten tot het moment van veiling en dan is het maar afwachten of er meer kapers op de kust zijn. Heel vaak is het maar afwachten wat je koopt en ik koop graag items die er lekker gehavend uitzien maar wel de potentie hebben om er weer mooi uit te gaan zien.

Breitling is al heel lang gefocust op de luchtvaart met als boegbeeld de Navitimer, de reverse panda wijzerplaat is ondertussen echt wel een iconische look. Minder bekend is dat de Navitimer juist niet zo is begonnen. De oorspronkelijke Navitimer had namelijk gewoon een compleet zwarte plaat. Vroege exemplaren hebben daarnaast een andere bezel rand (beaded).

En zo kwam ik dus dit exemplaar tegen:

En een coole bonus, originele papieren en brochures uit de jaren vijftig

Uiteindelijk heb ik deze voor een prima prijs kunnen kopen (zeker geen koopje overigens). Gisteren heb ik het horloge opgehaald, en op de parkeerplaats al voorzien van een nieuwe 22mm leren Breitling band die ik heel toevallig nog had liggen.

Gelukkig is de plaat nog erg goed en is het vooral gekrast glas, een enorme meevaller.

Hier samen met mijn 1966 Cosmonaute

Super happy!

191 likes

Gefeliciteerd erg mooi!

1 like

Phoehhhh wat vet!

1 like

zoooooooo prachtig. echt mooi.
Gefeliciteerd met deze NA!

1 like

Mooie aanwinst!!!

1 like

Hele mooie AOPA versie, congratz! Heb nog wel eens spijt dat ik mijn 806 lang geleden weggedaan heb…

1 like

Héél gaaf! Van harte!

1 like

Oei, ik hoop wel dat je er iets anders leuks voor terug hebt gekregen…

1 like

Mooi stukje geschiedenis!

1 like

Beauty revealed, prachtig :heart_eyes:

1 like

waaw prachtig stuk !!

1 like

Heel gaaf! Zo’n ‘originele’ Navitimer (of de recente) reissue is de enige Breitling die nog op mijn wish list staat.

1 like

Dat was voor mij dus ook zo, ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer zoveel op de wishlist heb… al lonk ik wel naar een Breitling Duograph met rattrapante complicatie of een Breitling met perpetual calendar.

1 like

Prachtig!

1 like

Erg gaaf

1 like

Heel mooi zeg!

1 like

Erg mooi en gepast jaloers!

1 like

Wow, super mooi!

1 like

Weer een geweldige vonds Geert,geniet ervan en fijne feestdagen.

1 like

Schitterend, wat een prachtige Navitimer!
En dan ook nog met papieren uit de jaren 50. Geniet ervan!

1 like