NA: Breitling Navitimer en iconische chronografen

Ondanks goede voornemens, toch weer wat vernieuwd…

Wat mij betreft is er een aantal chronografen dat we tegenwoordig best ‘iconisch’ mogen noemen. Nu is dat natuurlijk een beetje een kapotgebeukte term en is zo’n lijstje natuurlijk arbitrair, maar een aantal komt toch in aanmerking. Vanwege een lange historie bijvoorbeeld. Een design dat in grote lijnen decennia heeft overleefd, interessante uurwerken en legendarische dragers.

Voor mij zijn de Omega Speedmaster, de Zenith Chronomaster, de Breitling Navitimer, de (Tag) Heuer Monza en de Rolex Daytona front runners op het lijstje van iconen.

Met de komst van een Breitling Navitimer, ben ik nu de gelukkige bezitter van de eerste drie van mijn lijstje. De Daytona (los van de prijs) en de Heuer vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk.

Toch lijkt het erop dat ik een voorliefde heb voor deze klassiekers. De meeste van mijn horloges hebben sowieso we iets van het verleden qua design.

De nieuwe aanwinst is een bekende dus, maar wel in een heel ander kleurtje. Voor mijn doen nogal gewaagd. Maar de traditionele trekken van de oermodellen kent het horloge zeker ook. Inclusief de redelijk bescheiden maat van 41mm. Hij draagt overigens duidelijk kleiner dat die maat doet vermoeden.

Met het eigen B01 uurwerk, dat heel mooi afgewerkt is, denk ik zeker een leuke toevoeging op de collectie.


164 likes

Poa, heel tof! Prachtig! Veel draagplezier. Via hofleverancier @WristCandy volgens mij?

2 likes

Mooie “minty” Navitimer! Van harte met je nieuwe aanwinst en veel draagplezier gewenst. :blush: :+1:

2 likes

Wat een gaaf horloge! :star_struck: En wat een fantastisch trio chronografen heb je hiermee. :ok_hand: Gefeliciteerd!

Ik was benieuwd, hoe draagt de Navi ten opzichte van de Speedy?

1 like

Netjes, heb hem ook om gehad in de boutique maar dan op staal. Erg mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Kleiner. Duidelijk kleiner. De Breitling draagt heel bescheiden. En heerlijk comfortabel.

2 likes

Zo heb ik hem ook, alleen die band heb ik ongedragen in het doosje zitten.

2 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst. Inderdaad een gewaagde kleur, maar een mooie combinatie met het wit. De versie met zwarte ring en subdials vind ik aanmerkelijk minder geslaagd.
Geniet ervan :+1:

1 like

Schitterende aanwinst maar ik had even het hetzelfde, de gedachte ’ iets wat gewaagd’ maar soms moet je dingen anders doen…geniet ervan…

2 likes

Mooi hoor in deze kleurstelling :ok_hand:

Ik zou de Navitimer, dus ook de nieuwe series, zeker wel iconisch durven noemen. Afwerking is inderdaad dikke prima. De andere twee zou ik ook onder deze noemer scharen.

Daarbij borduren ze met de nieuwe lijn Navitimers goed voort op de oudere series zodat de herkenbaarheid echt blijft bestaan. Dat vind ik best knap gedaan.

Draag hem met plezier, zou ik zeggen :+1:t2:

1 like

Bedoel je hier niet Monaco?

Ik denk dat bij Rolex de Submariner ook iconischer is dan de Daytona.

2 likes

Nee man, kekke kleur, mooie chronograaf en mooier van maat dan de grotere Navitimers.

Gefeiliciteerd. Veel plezier er mee. En hij doet het nog goed naast de tricolore en de speedy ook.

Wat dat betreft… Ik zou de Carrera eerder willen opperen. Zeker die nieuwe her-uitgave. Of de Autavia. Dat zijn nog eens Heuers waar je mee thuis kunt komen.

Maar goed, mijn lijstje met iconische chronografen begint met Breitling in de jaren 30, dus ik ben sowieso een beetje raar.

4 likes

Of Carrera

1 like

Prachtige Navitimer :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Mooi trio horloge’s. Vind zelf de Zenith het mooiste. Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Heel tof en een hele mooie set ook! Gefeliciteerd :slight_smile:

1 like

Proficiat met je NA!
Ik vind het een zeer fraaie chrono.

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

1 like

Inderdaad! Die bedoel ik!

Maar dat is dus geen Chronograaf.

2 likes

Wat een leuke kleur! Geniet ervan.

1 like