Waarschuwing vooraf, hou je niet van lezen, scroll door naar de specs en foto’s ![]()
In mei waren we met vakantie op Gran Canaria, voordat we gingen had ik op het hf beloofd dit keer eens niet met een horloge thuis te komen. Maarrrr als het om horloges gaat zeg ik er altijd wel bij dat het een voornemen is. Tja je moet altijd een slag om de arm houden toch ![]()
Toen we daar waren natuurlijk kon ik het niet laten om toch bij diverse juweliers langs te gaan (alleen om te kijken hoor grinn). Maar goed daar waar wij zaten waren het meer de cowboysjuweliers. Bij eentje zag ik een Maurice Lacroix Aikon titanium, leuk horloge. Maar de prijs die de verkoper vroeg sloeg nergens op, zelfs niet met de nodige discount. Weer verder langs juweliers, maar zag eigenlijk niets wat mij prikkelde, trouwens ik zou toch geen horloge kopen!
Heel gek en toch begon het te kriebelen, geen idee hoe dat komt ![]()
Ik keek Assie heel lief aan en zei, laat ik toch nog maar eens kijken voor een Rolex. Niet te gek, zal het bij een instapmodel houden. Maar wel een nieuwe natuurlijk, nu zijn die niet op elke hoek daar te krijgen, maar zag dat er een Ideal zat in Meloneras, dus op naar Ideal. Het was zondag, mooie dag toch om langs te gaan. Bleek die verdorrie gesloten te zijn, dus dan maar wat terrasjes gepakt om er de volgende dag heen te gaan.
Wij op maandag weer naar Ideal en warempel hij was open, bleken ze daar geen Rolex te verkopen. Moest ik voor naar Tenerife!!!. Maar goed toch een heel leuk gesprek over horloges met de verkoper gehad. Zag ik een mooie volgouden Speedmaster liggen, kreeg gelijk de kriebels. Dus om de pols met dat ding, wist er een goede discount op te krijgen en wilde bijna zeggen verkocht. Toen greep Assie in “denk daar nu eens goed over na, je bent helemaal niet van volledig gouden horloges en je zou ook geen chronograaf meer kopen” En daarnaast kan je hem niet gelijk betalen, duurt 4 uur voordat het op de betaalrekening staat!
En ze kent mij beter dan wie dan ook, dus zou mijn tijd nemen. Duurde niet lang, nee geen volgouden Speedmaster, maar wat dan wel???.Oke we gaan nog even verder kijken in die omgeving, zitten tenslotte echte goede AD’s. Aan de wandel, zag ik een Breitling boutique.
Nu heb ik al een aantal Breitlings, dus alleen even kijken en natuurlijk geen Breitling kopen.
Eenmaal binnen zag ik een mooie Chronomat liggen, kreeg weer de kriebels maar ja was toch weer een chronograaf. Nog even verder kijken dus en lekker ouwehoeren (tja daar ben ik goed in he
) met de verkoopster die had voorheen 20 jaar bij Rolex gewerkt.
Die vroeg goed door, wat zoek je nu eigenlijk en waaraan moet het voldoen. Oke dus ik gaf aan, Rolex was voor nu geen optie maar gewoon een net horloge met een ice blue wijzerplaat en zeker niet op staal maar op leer. Laat ik nu toevallig daar nog eentje van hebben en daarbij is die lastig om aan te komen. Nou laat maar zien dan mevrouw, maar ik koop echt geen Breitling meer hoor.
Geen probleem, kijk er maar gewoon eens naar, doe hem om je pols, gewoon om even het gevoel te krijgen met wat je zo’n beetje zoekt in een horloge. Ze pakt die Breitling (een model welke ik nog niet had) en verdomd ik voelde gelijk een klik met dat kreng. Ja hoor, daar gaan we weer! Mijn wijze vrouw maakt de opmerking “dit was toch iets waar je naar op zoek was”. En gelijk had ze en ik kon deze gewoon direkt aftikken. Maar zoals bekend, bij een Breitling boutique krijg je niet zomaar korting, zeker niet als passant waar ze geen relatie mee hebben. Ik vertelde dat ik meerdere Breitlings had, dit model nog niet. En jullie weten bij een boutique ga je ook voor de beleving van een bepaald merk. Na diverse drankjes ook over mijn collectie gepraat, dat sloeg wel aan, nou vooruit we geven u 10% discount. Nu weten sommige leden dat ik eigenwijs ben, zeker als het om onderhandelen gaat. Ik gaf aan wat ik er voor wilde betalen, tja dat dat was dus onmogelijk, dat doen we echt bij niemand die hier een Breitling koopt.
Maar ja, ben een volhouder he. Zei dat ik er helemaal verliefd op was, wel tegen mijn prijs haha. Ik zag ze denken, wat moeten we nu met deze knakker. Inmiddels was er nog een verkoper bij gekomen en die zei “je bent echt een horlogeliefhebber merk ik, kan proberen mijn baas te bellen en vertellen wie we hier in de zaak hebben. Dat was een gouden zet, niet dat ik hem tegen mijn prijs kreeg maar wel met meer discount en een originele watch roll/boek erbij van Breitling. Ga natuurlijk niet zeggen hoeveel discount, maar ik kon er zeker mee leven ![]()
En met extra garantie, buiten de normale 2 jaar. ![]()
Dit model van Breitling is maar kort in produktie geweest en zeker met de ice blue wijzerplaat en geliefd bij Breitling verzamelaars. Dit model is 1,5 jaar in produktie geweest, die ik heb is in 2024 geproduceerd. Daarna stapte Breitling over naar de Chronomat, bleek toen meer behoefte aan te zijn.
Deze pilot Navitimer is een heruitgave van 1952 met de originele wijzers en markers uit die periode. En in het kader van het 140 jarig bestaan van Breitling, wel met een twist. De bezel is geribbeld en bi-directional, dat was toen niet het geval.
Daarnaast is de kast iets slanker dan die uit 1952, natuurlijk mag de rekenliniaal niet ontbreken bij deze Navitimer.
Wil je weten wat ze destijds allemaal konden berekenen met de liniaal, zoek dat maar eens op. Je moet wel van rekenen houden ![]()
Natuurlijk moest ik deze bij de GTG010 gisteravond wel even showen aan diverse leden/vrienden, goedgekeurd gelukkig ![]()
Lang verhaal kort: ik ben blij met deze gave Navitimer ![]()
En natuurlijk nog even de specs vermelden:
Breitling Navitimer automaat
referentie: A17329F41C1P1
dial: 41mm
dikte: 10mm
Lug to Lug: 47mm
Breitling caliber 17
gangreserve: 38 uur
3 ATM dus niet mee zwemmen of douchen
Bezel: geribbeld en bi-directionaal
glas: Saffier, dubbel ontspiegeld
wijzerplaat: ice blue met mooie sunburst
gesloten achterkant
metaal: staal/RVS
leren krokodillenband P1
Dan nu de foto’s, natuurlijk gemaakt door Assie en zoals Assie zegt “ze willen foto’s, dan krijgen ze foto’s
”
Sorry voor de vele foto’s, maar met minder nam Assie geen genoegen ![]()
Nogmaals, ben er zeer blij mee en past prima tussen de andere Breitlings ![]()