NA Breitling Skyracer

Hier mijn eerste NA topic!
Na veel twijfel gedurende 1.5 jaar toch een skyracer gekocht.
Het horloge is ‘discontinued’ dus waarom dan toch aangeschaft?

Persoonlijk vind ik een quartz horloge kwa uurwerk fijner dan een automaat.
Geen gepiel om de zoveel dagen aan de kroon omdat het horloge niet past onder mijn overhemden of simpelweg omdat het niet gedragen wordt.

Het materiaal, Breitlight is super fijn kwa dragen en heerlijk licht.
Door velen bestempeld als onkrasbaar enz. Dit is onzin.
Daar ik mijn Breitling 2e hands gekocht heb en toch echt 2 krasjes heb op de bezel.
Nou heb ik uiteraard geen idee hoe de vorige eigenaar hiermee omging kwa dragen.
Ik heb in ieder geval nog geen krasjes opgelopen.

Het horloge is super licht in het dragen kwa gewicht, ik geloof ±20 gram zonder zwarte band.
De groene band weegt gek genoeg meer, volgens Breitling vanwege het materiaal heb ik ergens gelezen.

Maargoed zoek je een nagenoeg slijtvast horloge, wil je een merk en is quartz geen belemmering dan is dit jouw horloge.

Echter het minpunt, de band.
Deze zijn via Breitling zelf nu nog steeds te koop (gewoon even mailen/bellen) helaas niet via de site, voor hoelang nog??
In de kleur groen en zwart, ieder z’n voorkeur.
Daarnaast is een NATO van 22cm enigszins op deze kast prima te doen.
Naast een NATO of het orginele bandje is er helaas niks wat past op dit horloge.
Voor een prijs tussen de 15 en 1990 euro heb je hiermee een prima horloge.
Eentje die; super licht is, (bijna) altijd optijd loopt en er ook nog een stoer uitziet.

Je kan trouwens je kaart lezen, doormiddel van het ‘quick release’ systeem kan je heel snel je bandje in cm/inches op je kaart leggen om te bepalen waar je bent.

Kortom, zoek je een slijtvast horloge, vind je quartz geen probleem en is “military/flieger” je ding, dan is dit het horloge voor jou!

Verdict; een prima, licht en accuraat horloge voor elke dag en elke omstandigheid. (Tot nu toe zeer slijtvast)
Je kan er zelfs 100m diep mee gaan.
Voor iemand die zoals ik, elke dag in pak werkt maar in zijn vrije tijd graag in vrijetijdskledij loopt een topper.

De patrouille de france versie lag momenteel onder de €1500 in Roermond bij de Outlet.
Dus get it while its hot/not, dit kan alleen maar in prijs gaan stijgen 8)

Ps. Deze draagt echt niet als een 45 mm, mijn pols omtrek is overigens ±20.5 cm, en heb nog gaatjes over… !! Zwaargewicht dus…
Heb kleinere polsen gezien (±17cm) waar deze prima op stond.

En ook wel bestempeld als de Victorinox of de entry level/goedkope Breitling, dit klopt.
Wil jij graag gezien worden als de man/vrouw/apache helicopter gezien wil worden met zijn/haar/het horloge, koop dan wat anders. 8)

47 likes

Lekker tool watch! Enjoy.

1 like

Klassieke Breitling look and feel, topper!

1 like

Heb ooit een military Colt gehad en deze is hierop duidelijk geëvolueerd/geïnspireerd.

1 like

4 likes

Weegt dus niks, de groene band is naar ik weet iets van 20 gram zwaarder.
Alsnog niks vergeleken met veel soortgenoten van dezelfde afmeting.
Zodra ik deze binnen heb van de Breitling boutique zal ik zelf eens gaan wikken en wegen.

Gefeliciteerd met dit heerlijke horloge .
Ga je enorm plezier aan beleven.

Ik beul de mijne al enkele jaren af, ding kan de wereld aan.

T randje dat je glaasje beschermd is het zwakste plekje van je horloge, is gewoon plastic.
De bezel daar krijg je als je tegen de muur oploop wel een krasje in geduwd.
Moet je wel je best voor doen.
De kast zelf, no way dat die krasjes vangt.
Tenzij je net als ik er echt mee beult, zelfs dan is het bijna niet te realiseren . Zo taai is dat spul.

Je benoemd de band als nadeel.
Ik heb nog nooit een betere band ervaren, bij dagelijks beulen gaat de band echt jarenlang mee.

Alles puur tool, super gaaf horloge heb je binnengesleept

7 likes

Nice one, ben altijd benieuwd hoe de coating houdt wanneer je hem daadwerkelijk als toolwatch gebruikt. Anyway, veel plezier ervan.

1 like

Vind ‘m telkens leuker!!
Veel plezier ermee!!! :+1:t4::+1:t4:

1 like

Ik neem aan dat je het weet maar… 100m water resistant betekent niet dat het geschikt is om mee te duiken. Gewoon voor zover je dat van plan was :wink:

Mooie aanwinst!

1 like

Stoere Breitling, geniet ervan!

1 like

Leuke review en mooi horloge :+1:t3: enjoy!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een magnifieke Breitling voor langdurig horloge plezier!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Geweldig mooi en gewelddadig stoere aanwinst .
Veel draagplezier met deze onverwoestbare aanwinst .

1 like

Ik geloof niet dat er een coating opzit. Dat materiaal is gewoon zwart van zichzelf.

4 likes

Klopt, is het materiaal zelf of bedoeld hij de ontspiegeling?

1 like

Nee, bedoelde het materiaal zelf en zag later pas de andere opmerking.

1 like

Prachtig horloge
Ik ben ook nog steeds zoekende naar een Skyracer
Voor een schappelijke prijs :grimacing:

1 like

Goed verhaal en mooi horloge. weegt idd. niets.
Veel plezier ermee.

1 like

Mooie aanwinst …