NA Breitling Sprint ref 2010 uit 1967

Erg blij met deze nieuwe arrival. Was al een tijdje op zoek naar een goed draagbaar en sportief (40mm) vintage horloge. Door de prijzen was Rolex uitgesloten en had ik mijn aandacht naar Zenith verplaatst maar nog niets interessants gevonden toen dit horloge toevallig voorbij kwam.

Deze is ruim 2,5 jaar gelden door een ander forum lid gekocht met een missende bezel. Het duurde 2 jaar tot het horloge uiteindelijk met een volledige service van Breitling terug kwam en de eigenaar erachter kwam dat vintage toch niet voor hem was.

Mooie kans voor mij dus. Er is al het een en ander geschreven over deze horloges:

https://www.fratellowatches.com/tbt-breitling-sprint-2010-value-play-vintage-scene/#gref

https://shop.hodinkee.com/products/1960s-breitling-sprint-2010?variant=43019421135

Het gaat om een exemplaar uit het eerste jaar van productie dat nu dus volledig geserviced is door Breitling en weer superstrak is en uitstekend loopt.

Hier wat foto’s:

81 likes

Prachtige aanwinst!

1 like

Schitterend exemplaar! Geniet er van.

1 like

Mijne heren wat een mooi exemplaar :ok_hand:

1 like

een hele mooie klassieker !

1 like

Mooi zeg! Van harte! :slightly_smiling_face: :+1:

1 like

Ik ben normaal niet van Breitling, maar deze (classic) is echt gaaf.

2 likes

Ik ben normaal wel van Breitling en deze (classic) is echt gaaf.

2 likes

Jadadde, pas na 2 jaar terug van service.
Mooie, in prima staat verkerende vintage Breitling. draag deze met trots :slight_smile:

1 like

Die is lekker! Mooi ding hoor!

1 like

Prachtige Breitling, veel draagplezier!

1 like

Mooi exemplaar!

1 like

Heel gaaf horloge!

1 like

Echt heel mooi en classy. :smiley:
Wel bijzonder dat zo’n horloge 2 jaar onderweg is voor service. Weet je daar ook een beetje het verhaal achter? Ongetwijfeld dat ze niet aan de bezel konden komen. Maar des te bijzonderder dat het toch nog is gelukt.

1 like

Thanks, zoals ik begrepen heb duurde de werkelijke Breitling service ongeveer 7 maanden na inleveren bij een lokale juwelier (Van Hell in Apeldoorn) tot ontvangst terug maar heeft hij eerst geprobeerd op andere manieren aan een bezel te komen en toen dat niet lukte dus de Breitling service optie (die wel erg duur was trouwens). Doorloop van aanschaf project tot bruikbaar horloge was 2 jaar maar slechts een deel daarvan de werkelijke service (waarin ook kroon/pushers/glas vervangen zijn, kast opgemaakt, uurwerk hersteld en voorzien van nieuwe Breitling band met gesp).

2 likes

Prachtig man!

1 like

Whoah vet horloge👍🏻

1 like

Prachtig!

1 like

Ik hoor wel altijd veel positieve verhalen over het service center van Breitling. Ik weet niet wat prijzen daar doen maar ik lees al vaker verhalen over horloges die als-nieuw terugkomen. Maar daar is jouw horloge ook wel een bewijs van. :smiley:

1 like

Mooi horloge hoor!

1 like