NA: Breitling SuperOcean A13340 full set

Zoals al aangemeld in het Grote Incoming Topic is vandaag mijn Breitling SuperOcean A13340 uit het land van de Rijzende Zon binnen gekomen. Nou ja……….volgens de warranty komt deze origineel bij Monards uit Sidney vandaan, maar toch………hij komt uit Japan.

Ik heb de SuperOcean gekocht via een online tussenpersoon Timepeaks Watch Auction in Japan, in feite komt de klok bij een Japanse Pawnshop vandaan. De tussenpersoon zorgt voor de communicatie en authenticatie van het horloge omdat na betaling de verkoper het horloge opstuurt naar Timepeaks, deze controleert alles (volledigheid, of de staat overeenkomt met de beschrijving en de authenticiteit). Is alles in orde dan stuurt hij het horloge door.
Mede door de goede ervaringen van Forumlid @Steef (nog bedankt Steef :thumbsup:en de prijs x 1,22 klopt perfect) durfde ik het wel aan.

Conclusie van het proces: Perfect. Goede communicatie en informatie, snelle verzending (klok was al gister aan de deur, ik alleen niet thuis, van voordeur Japan naar voordeur Nederland duurde van donderdag tot dinsdag, niet slecht) en prima verpakking. Kosten: 2% van de verkoopprijs. Hiervoor hoef je je ook niet druk te maken over eventuele mailtjes van de originele verkoper in een taal die ik absoluut niet machtig ben. De 2% kun je besparen als je bijvoorbeeld direct bij Global Rakuten koopt maar dan doe je direct zaken met de verkoper en heb je mogelijk risico met de taalbarrière.

Met betrekking tot de financiële component, ja de invoerkosten voelen als killing aan, maar afgezet tegen de bijna onmogelijk lage prijs waarvoor ik deze op de kop kon tikken blijft het uiteindelijk een prima prijs voor deze prachtige full set.

Bij deze het leidend voorwerp en ik moet zeggen, de Japanners kenmerken de klok als grade B, voor mij doen zij dan hun naam als perfectionisten eer aan.

De foto’s:

Conclusie: Ben er erg blij mee, wordt weer de hele avond op mijn pols kijken waarbij mijn vrouw zich afvraagt wat ik in hemelsnaam aan het doen ben :grin:

Bedankt voor het kijken!

40 likes

:smile:
Steeds op je horloge kijken en toch niet weten hoe laat het is.

Veel plezier met deze klatser.

3 likes

Super strak mooie klok geniet ervan :+1::+1::sunglasses:

1 like

Pracht van een klok en nog eens behoorlijk waterdicht ook !
En een leuke “day-date” !!! ( Breitling heeft er niet zo heel veel.

Fijn dat je deze full-set kon kopen.
En invoerkosten…ach, die betaal je ook als je een Breitling bij een juwelier in NL koopt - alleen zie je die kosten niet afzonderlijk hé :wink:
En uiteindelijk: je moet kopen wat je mooi vindt.
Die extra kosten vergeet je snel hoor !

2 likes

Leuk en interessant verhaal! :+1:
Dito horloge. Ga je veel plezier van hebben.
Wat bedoel je met “grade B” ?
Gr.Wander

1 like

Mooi horloge, ziet er onverwoestbaar en inderdaad als nieuw uit!

Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Prachtig!! Geniet ervan👍

1 like

Proficiat, prachtig horloge in een prachtige staat

1 like

Mijn beste,

Leuk om te lezen en vooral ook om te zien!!
Proficiat, dan ook met deze prachtige aanwinst.
Ik wens je er vele aangename momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Dat hoeft toch ook niet. Als hij z’n vrouw aankijkt weet hij toch al hoe laat het is. :joy:

2 likes

Mooi hoor en goed verhaal!

1 like

Super strakke klok.
Geniet ervan.

1 like

Mooie klok!! Geniet er van

1 like

Mooi :+1:

1 like

Fijne hoogglans afwerking, ik ben er gek op, veel draagplezier!

1 like

Hele mooie aanwinst veel draagplezier gewenst :thumbsup:

1 like

Heel mooie verworvenheid!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst.
Voor mij als niet zo’n hele grote Breitling fan, toch één van de mooiste modellen.
:+1:

1 like

Geweldig!!

1 like

Heel mooi en ziet inderdaad uit als nieuw Proficiat

1 like