Zoals al aangemeld in het Grote Incoming Topic is vandaag mijn Breitling SuperOcean A13340 uit het land van de Rijzende Zon binnen gekomen. Nou ja……….volgens de warranty komt deze origineel bij Monards uit Sidney vandaan, maar toch………hij komt uit Japan.
Ik heb de SuperOcean gekocht via een online tussenpersoon Timepeaks Watch Auction in Japan, in feite komt de klok bij een Japanse Pawnshop vandaan. De tussenpersoon zorgt voor de communicatie en authenticatie van het horloge omdat na betaling de verkoper het horloge opstuurt naar Timepeaks, deze controleert alles (volledigheid, of de staat overeenkomt met de beschrijving en de authenticiteit). Is alles in orde dan stuurt hij het horloge door.
Mede door de goede ervaringen van Forumlid @Steef (nog bedankt Steef en de prijs x 1,22 klopt perfect) durfde ik het wel aan.
Conclusie van het proces: Perfect. Goede communicatie en informatie, snelle verzending (klok was al gister aan de deur, ik alleen niet thuis, van voordeur Japan naar voordeur Nederland duurde van donderdag tot dinsdag, niet slecht) en prima verpakking. Kosten: 2% van de verkoopprijs. Hiervoor hoef je je ook niet druk te maken over eventuele mailtjes van de originele verkoper in een taal die ik absoluut niet machtig ben. De 2% kun je besparen als je bijvoorbeeld direct bij Global Rakuten koopt maar dan doe je direct zaken met de verkoper en heb je mogelijk risico met de taalbarrière.
Met betrekking tot de financiële component, ja de invoerkosten voelen als killing aan, maar afgezet tegen de bijna onmogelijk lage prijs waarvoor ik deze op de kop kon tikken blijft het uiteindelijk een prima prijs voor deze prachtige full set.
Bij deze het leidend voorwerp en ik moet zeggen, de Japanners kenmerken de klok als grade B, voor mij doen zij dan hun naam als perfectionisten eer aan.
De foto’s:
Conclusie: Ben er erg blij mee, wordt weer de hele avond op mijn pols kijken waarbij mijn vrouw zich afvraagt wat ik in hemelsnaam aan het doen ben
Bedankt voor het kijken!