NA: Breitling Superocean A17360 en "The Book" via @klokkengek

Uiteindelijk is het er van gekomen en toch iets vlugger dan verwacht, mijn eerste Breitling :smiley:

Het is mede door dit forum sinds ik er lid van ben geworden dat de horloge passie meer en meer gegroeid is.
Ik ben begonnen met een SARB033 dan volgde al gauw de SARX035 door een buitenkansje en dan toch maar eens een duiker erbij genomen, de SKX007.
Maar hetgeen ik toch altijd al heb willen kopen is een Breitling, zelfs die Omega’s zijn mooi zoals de PO en Speedy maar een Breitling, tja dat is hem. Maar helaas lange tijd buiten handbereik en je moet ook eens kunnen verlangen naar iets waar een paar jaar over heen gaat.

Enfin, ik zag dus regelmatig hier verschillende Breitlings voorbij komen van diverse forumleden en dan begint dat toch weer meer te kriebelen :slight_smile:

Al eens een keer naar een Breitling retailer gaan kijken in de etalage in Kortrijk als een kind bij een speelgoedwinkel, maar nooit echt eens durven binnenstappen om te gaan passen, eigenlijk wetende dat je toch nog niets gaat kopen.

Een paar keer van @remy1986 wat tips gekregen over zijn Chronomat GT en waar er één te koop stond, maar toch nog maar even wachten zei mijn gevoel.
Zoals ik in een vorig topic schreef vond ik die Chronomats vroeger prachtig en nog hoor maar dan denk je van moet ik mee met de tijd gaan zoals die nieuwe modellen? Alhoewel ik het dan ook jammer vind dat het typische uiterlijk van Breitling er niet echt meer in zit, zoals die bezels en dat hebben die chronomats dus wel nog.
Ook aan die forumleden bedankt voor jullie antwoorden en foto’s en tips en push’s om het toch maar te doen :grin:

Dan maar eens op zoek gegaan naar die nieuwe Superoceans II en toevallig stond er zo’n nieuwe Superocean II 44 op de website van @Crownguard (Ramón)
Meteen met hem contact opgenomen want het is een nieuwe en een stuk goedkoper dan bij de juwelierszaak, vooral in vergelijking met hier in België.
Tja, voor mij was de keus vlug gemaakt, een nieuwe en nieuw model.

RamĂłn zei me wel dat ik toch ook best eerst eens een keer de twee maten moest passen want het zou zonde zijn als ie te groot is en je er geen plezier van hebt en het geen zicht.
Ik ben dan altijd zo naĂŻef en denk dan ik moet hem gewoon hebben.

Gelukkig is mijn vrouw van het spaarzaam type en kan die mij goed tot de orde roepen.
Het is toch een hoop geld en is dat nu wel zo nodig voor een klokje rond je arm?
Dat heeft me weer doen twijfelen en nadenken.

OK, ik heb me erbij neergelegd en ga toch maar weer eens op zoek naar een tweedehands horloge.
Enige tijd terug heeft Harry aka @Klokkengek in een topic geantwoord op iemand die ook op zoek was naar een Superocean.

Die is wel mooi dacht ik meteen maar helaas niet te koop toen ik hem vroeg of ie aan mij zou willen denken voor het geval dat

Na het aanmaken van mijn Breitling doen of niet topic kwam er toch een PB binnen van Harry met het voorstel om toch zijn Superocean A17360 over te kunnen kopen.
Met voorzichtige woorden vroeg ik hem wel wat hij er nog voor wilde hebben, want veel stonden er ook niet op het internet zoals bij Chrono24 in België en Nederland.
Ik was zeker niet van plan er één laten versturen uit andere landen, ik zou dit toch wel eerst willen zien ter plaatse en willen passen.

OK, de prijs lag me redelijk in mijn budget en na wat heen en weer gemaild en bericht te hebben ging het allemaal in stroomversnelling.
Misschien zelfs zo snel dat ik allerhande vragen wilde stellen voordat ik naar hem toe zou rijden want potverdikke, ik ken de weg richting Druten/Nijmegen blindelings maar het is toch bijna 300km, ja gek ben ik soms wel :wink:

Gisteren was de ideale dag om na de lunch te vertrekken, ik arriveerde om 15:30 bij @klokkengek en werd daar zeer goed ontvangen, kopje koffie even wat kletsen over koetjes en kalfjes en daarna het echte werk.
Alles heel rustig op z’n tijd over Breitling, de papieren, de service documenten die hij meegegeven heeft van in 2015 en dat ik er nu eigenlijk voorlopig geen zorgen om moest maken door die laatste service en het feit dat ie goed loopt momenteel.
Eigenlijk zou een service pas nodig zijn als je merkt dat ie wat trager begint te lopen, ik zie wel, misschien is het mij toch dierbaarder mettertijd om hem toch preventief binnen te brengen, daar zou ik graag nog wat adressen voor krijgen niet zo gek ver van mij vandaan.

En als klein kersje op de taart kon ik van Harry ook het boek van Breitling overnemen voor een zacht prijsje.
Als Breitling fan zou je dit eigenlijk wel mogen bezitten.

Nu zijn m’n centen en woorden op :smile:

Na dit allemaal te hebben geschreven best even een paar foto’s denk ik.
Echte daglichtfoto’s volgen dan wel een keer bij “wat dragen we vandaag”.

Als ik iets of iemand nog vergeten ben, mijn excuses.

Bedankt voor het kijken.

Ryan

35 likes

Mooi man! Gefeliciteerd en geniet er van!

2 likes

Gefeliciteerd! Mooi verhaal en zeker mooie Breitling!

Gr. Marc

2 likes

Mooie Breitling “oude stijl”! Ben zelf ook meer fan van de ouderwetse ridertabs op de bezel, hoewel de nieuwe versies ook mooi zijn hoor. Gefeliciteerd ermee en veel plezier ervan. :thumbsup:

2 likes

Wat een superklok !
Heel veel draagplezier !:+1:

2 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een smaakvolle aanwinst!!
Ik wens je er vele aangename momenten mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Altijd leuk om te lezen als mensen hun graal hebben gevonden.
Derhalve geniet ervan!!

3 likes

:joy:.
Desalnietemin gefelicteerd en veel plezier ermee :smile::+1:

3 likes

Mooi, mooi :slight_smile:

2 likes

Prachtig
van harte! Erg gaaf om een droom uiteindelijk te kunnen verwezenlijken :thumbsup:

2 likes

Leuk geschreven en gefeliciteerd met de aankoop natuurlijk. Veel draagplezier! Volgens mij ook een prachtig boek! Misschien ook tzt eens aanschaffen

3 likes

Hoi Ryan,

Het was een oprecht plezier om je te mogen ontmoeten gisteren en verder ook leuk om eens van gedachten te wisselen met een mede forumlid :+1:

Ook nog namens mijn vrouw bedankt voor de voortreffelijke echte Belgische pralines!

Heel veel plezier gewenst met je mooie Breitling; geniet er met volle teugen van ! :+1: :slight_smile:

En tot een volgende keer!

Vriendelijke groet,
Harry Klokkengek

4 likes

Je kent mij een beetje he?!:wink:

Een Breitling blaast mij niet zo vlug van mijn sokkel. Om niet te zeggen niet.

Maar ik gun hem je van harte man!:sunglasses::+1:t2:
Als hij het is voor je , dan is ‘t em!!’

Draag hem in goede gezondheid Ryan.:slight_smile:

2 likes

Hoi Ryan,

Je keuze voor de superocean is een hele goede, gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst!

Groeten,

Remy

3 likes

Mooie klok hoor! (Band is overigens volgens mij de professional 1😀)

2 likes

Goede keus.
Geniet ervan.

2 likes

Dat klopt Dennis, dit is de Pro I band.

Een prachtige aanwinst Gefeliciteerd ermee

1 like

Mooi horloge hoor! Geniet van je aanwinst!!!

2 likes

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst .

2 likes