NA: Breitling Top Time

Serieus.
Als je mij 10 jaar… nee, zelfs 5 jaar geleden had vertelt dat ik in juli 2025 een Breitling zou kopen, had ik je midden in je gezicht uitgelachen.
“Wat? Wie? Ik? Breitling? Zo’n schreeuwhorloge? Hahaha wat denk je zelf? Daar lopen alleen aso’s, dikdoeners, kampers en mensen zonder smaak mee”.
Einde quote van ondergetekende.

And yet, here I am.

Om eerlijk te zijn hield ik Breitling al heel lang niet meer in de gaten. Liet ik het merk eigenlijk volledig links liggen.
Totdat mijn zoon zei dat hij ooit wel eens een Navitimer zou willen hebben. Dus zaten we opeens met z’n tweeën Breitling te Googlen.
En afgelopen zaterdag zijn we naar de Breitling winkel geweest in Den Haag. Gewoon ff kijken. En passen.
Dan loop je in die winkel en liggen daar prachtige modellen die ik helemaal niet kende. Zoals de Premier B01:

Ik kende alleen die grote dikke blingdingen die zo lelijk waren dat ik er pijn in mijn ogen van kreeg.

Maar mijn aandacht in de winkel ging voornamelijk naar de Top Time modellen. De vintagesfeer in deze horloges vind ik geweldig. Sjiek en sportief tegelijk en in mooie kleurcombinaties.

Dus thuisgekomen weer Googlen.
En toen kwam ik, mede door mijn zoon, de Top Time “Zorro” tegen.

Wat een prachtig horloge. Dat was echt een model voor mij!!!
In 2020 uitgegeven als limited edition van 2000 stuks.
Maar: nieuw was ie sowieso niet meer te krijgen.
Dus dan maar de 2e hands markt op: Chrono24.

Veel Japanse en Amerikaanse modellen met goeie prijzen alleen allemaal met butsen en krassen.
Mr. OCD kan hier niet zo goed tegen :blush:.
Maar er stond ook 1 exemplaar op, gewoon in Nederland, bij onze vrienden van Q-Watches in Veldhoven.
Na wat heen en weer mailen en whatsappen buiten C24 om, afgesproken met @royke74 om vanmorgen te komen kijken.
Samen met mijn vrouw naar Veldhoven gereden (ja ja, zonder tegenstribbelen. Ik was in de 7e hemel!!! Ze vond het zelfs een mooi horloge: “weer eens wat anders dan wat je al hebt” :heart_eyes:).
Onder het genot van een kopje koffie wat zitten babbelen over horloges, Horlogeforum, en andere zaken. En uiteraard passen en bekijken van hetgeen waar ik voor gekomen was.

En wat is het in het echt mooier dan op de foto’s. :heart:
Een prachtige witte dial met een zilverachtige gloed, en het “Zorromasker” waarvan ik nu nog niet weet of het blauw of zwart is. Het verandert van kleur in diverse soorten licht.
Het enige wat ik echt niet mooi vind is de originele poepbruine suède band. Die heb ik er ook meteen afgehaald en er een Rios opgezet die ik nog had liggen.

Nu nog bedenken wat voor band ik wil. Ik ben er nog niet uit. Alleen de kleur weet ik: zwart.
Maar wordt het een Rally? Een vintage?
Of struisvogel, ook mooi.
We gaan het zien.

126 likes

Nou, deze mag er zijn hoor! Gefeliciteerd!!

1 like

Prachtig! De Top Time lijn is wat mij betreft een zeer geslaagde Breitling lijn.

1 like

Als liefhebber van zowat alle modellen van Breitling kan ik deze ook zeer waarderen. Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!:grinning:

1 like

Fantastisch horloge! Veel draagplezier. Zeer geslaagd van Breitling net als de herintroductie van de Premier.

1 like

Heel tof! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met de NA, geslaagd model! Ben inmiddels op het punt dat ik vrijwel elke Breitling wel kan waarderen :sweat_smile:

1 like

Proficiat met je nieuwe aanwinst, veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Gaaf! Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd, inderdaad een prachtige Breitling, deze schreeuwt niet maar fluistert in stijl.

2 likes

Verstand komt met de jaren John :grin: gefeliciteerd met die prachtige Top Time :+1:t2:

2 likes

Precies dat :smiling_face:

:rofl::rofl::rofl:
Inderdaad dat blijkt maar weer :blush:

1 like

Prachtig horloge.
Leuk verhaal ook. Goed weg te lezen.

veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met deze stijlvolle TopTime :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Veel plezier ermee!
Zwarte band inderdaad beter dan bruin. :+1:

1 like

Oh nee, subdials dwars door de cijfers. Voor zoveel geld? Dat kan toch niet …

Eens! Heel mooi. De ene Breitling is de andere niet.

Doen!

Wat is ie mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Mooi! Gefeliciteerd.

1 like

Ben ik wel gewend. IWC :smiling_face: En daar kan ik ook mee leven.
Ik zou die Premier graag willen.