NA: Brons koopje in Japan gevonden

Sinds een aantal maanden woon ik in Japan (vond het in Nederland niet echt de goede kant op gaan, maar dat is een verhaal voor een andere keer), en nu is het zo dat voor deze hobby het klimaat hier wel erg goed is. De tweedehands markt is over het algemeen heel erg betrouwbaar als het op kwaliteit en authenticiteit aankomt. De yen staat historisch laag op het moment en daarnaast zijn ze hier heel erg goed van vertrouwen, dus even wat proberen is heel makkelijk. Je hoeft namelijk nergens aan te bellen om door een sluis te moeten of wat dan ook. In Nakano Broadway lopen ze gewoon met de horloges op een dienblad rond zonder dat ze bang zijn dat er iets gestolen wordt.

Dus ik dacht, dit is een mooi moment om wat euros deze kant op te sturen om weer eens wat moois aan te schaffen

Ik ben altijd wel fan geweest van Tudor, vind dat je daar voor weinig geld heel erg veel horloge krijgt. Ik heb in het verleden een BB58 in blauw gehad, echter die heb ik redelijk snel weer verkocht om ruimte te maken voor iets anders. Vond het een heel mooi horloge, maar wou toch iets spannenders dan dat. Later kwam ik op schiphol een keer de Black Bay Ceramic tegen en voor de tax-free prijs kon ik 'm niet laten liggen. Echter het gemis van de BB58 voelde ik af en toe toch wel omdat ik niet echt een ‘tool watch’ heb, en die ceramic is vrij groot dus ook niet altijd even comfortabel. Dus ik was weer aan het kijken naar de BB58 aangezien die hier erg scherp geprijsd zijn.

De zwarte uitvoering hoef ik niet aangezien ik een zwarte Baltic heb die dat segment prima vult. Dus ik dacht het wordt blauw of misschien wel zilver, die wil ik toch eens in het echt proberen. De zilveren uitvoering was heel erg mooi, maar ik mis toch een bijbehorende band en dat heeft die helaas niet. Je kan er wel een uncle seiko band bij kopen maar dat kleur verschil is toch iets teveel.

Tijdens de zoektocht kwam ik ook af en toe de BB58 in brons tegen. Dat is een die qua specs eigenlijk wel alles heeft wat ik zou willen, echter ik ben geen fan van de “patina”, vind het er niet echt mooier op worden. Toen ik 'm voor de 3e keer zag liggen dacht ik “nah, probeer het gewoon eens”. En ja hoor, toen ik 'm om had dacht ik “hah! Dit is een stuk beter dan ik had verwacht”. De kleur van een 2 jaar oude BB58 met aardig wat patina was eigenlijk best wel mooi. Vrij donker maar toch erg warm, en helemaal niet zo “oranje en roestig” als je bij Oris ziet. Daarnaast had ik gelezen dat je met een kukident badje 'm zo weer schoon kunt krijgen. Dus ik dacht misschien is dit wel een goede optie

Een paar winkels verder zag ik er een liggen die toevallig in de aanbieding was en met de wisselkoers nog net geen 2700euro kostte. Full set, met fabrieksgarantie, alles erop en eraan. Dat was wel erg lastig om te laten liggen, zo is die nog goedkoper dan een blauwe BB58.

Zodoende dus uiteindelijk mijn eerste bronze horloge horloge gekocht!

Ik heb 'm thuis wel vrij snel in een kukident badje gedaan omdat ik 'm toch het mooiste vind in de nieuwstaat, en ik moet zeggen dat hij er erg goed uit is gekomen. Natuurlijk niet helemaal als nieuw, maar ik zou zeggen dat het toch wel voor 80% goed is. Moet wel toegeven dat het spannend was om een 2 jaar oud horloge waarvan ik je niet helemaal zeker weet of hij goed waterdicht is onder te dompelen
 maar hij ziet er nu weer fantastisch mooi uit :+1:

Eens kijken hoelang deze in de verzameling blijft :smiley:

109 likes

Da’s een mooie " gouden " aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige aanwinst voor een super prijs!
Geniet ervan :smiley::+1:

1 like

Heel gaaf. Geniet ervan.
Ben jaloers dat je in Japan zit, goedkoopste modellen op Chrono24 komen vaak uit Japan.

Lijkt mij ook een prachtig land.

3 likes

Wat een schoonheid :star_struck:
Draag de Tudor in goede gezondheid.

En natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig hoe je in Japan terecht bent gekomen Thom. Wellicht een andere keer.

2 likes

Gaaf horloge! En mooi land om te gaan wonen zeg, ben ook wel benieuwd naar het verhaal daarachter.

2 likes

Een heel toffe aanwinst :star_struck::ok_hand: veel draagplezier gewenst.

1 like

Prachtige aanwinst Thom, gefeliciteerd. Die wijzerplaat :heart_eyes:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze robuuste, fraaie verworvenheid!!
Laat hem schitteren,
daar in het land van de “Rijzende Zon”.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Vet man. Op een werkvisum? (als ik vragen mag)
Ik had in 2017 een aanbod om daar te gaan werken (Tokio), heb er toen voor bedankt maar heel af en toe nog wel spijt van

2 likes

Mooie aanwinst en goed dat we een postadres hebben voor lokale aanwinsten :wink:

4 likes

Heel mooi :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst!

Ik ben benieuwd hoe lang hij mooi blijft na zo’n behandeling. Misschien eens een update van geven?

1 like

Wat een horloge. Prachtig! Gefeliciteerd! Het is ook mijn droom om daar te wonen

Ik was in maart 3,5 week in japan en het is echt een geweldig land, mijn broer is er nu ook voor 7 maanden om te studeren.
Super mooi verhaal en nogmaals gefeliciteerd, geniet ervan!!

2 likes

Heel erg fraai! Damn!

1 like

Prachtig exemplaar in een prachtige land! Gefeliciteerd en veel draagplezier ermee!

1 like

Zeer mooi , proficiat

1 like

Nice one

1 like

Ik vind deze BB58 echt heel tof! Geniet er van!

1 like

Errug mooi zeg!!,zeer interessant land ook Japan toch wel mystiek .
Maar aangezien brons oxydeerd,is dat ook in het uurwerk dan? Mischien een domme vraag maar tast dat het uurwerk niet aan?.

1 like

Prachtig verhaal naar je zoektocht in Japan.
En gefeliciteerd :partying_face:

1 like