Vanmorgen in mijn bezit gekomen. Plastic dingetje. Loopt niet, kroon zit muurvast, een slecht teken. Vanavond eens kijken of we Herman uit de dood kunnen laten herrijzen.
Leuk verzamelaars object!
Is ie misschien van grote hoogte gevallen?
Leuk met het Zonnetje en een terrasje.
droeg ook vaak een Beavis tattoo
Brood is dood? Wel nee, he’s alive!
Ja die zijn leuk, heb ze ook ergens in de la liggen!!! Veel plezier ermee!!!
Ik heb ooit nog een lijntje losjes op hem gebasseerd, goeie vent.
Zat in de geboortemand van m’n oudste, kado voor nieuwe vader. Waren te koop bij het Kruitvat volgens mij. Nooit gedragen.
Groeten
Rutger
Men neme een flink glas whiskey, doen daar 20 gram coke in en geloof mij Hans jou horloge gaat lopen als een tierelier en die is door niets of iemand meer bij te houden .
Satie…? Lees ik op de wp.
Was ook een geval apart hoor, trouwens. Zou wel erg leuk zijn als Herman de muziek van Erik kende. Best kans van.
Cool ding hoor! Mooi is anders, maar daar gaat het nu niet om.
Achteraf viel het allemaal mee.
- Een minuscule hoeveelheid olie in laten werken en ik kon de kroon weer draaien / in- en uittrekken.
- Oude batterij verwijderd die van plan was te gaan lekken. Er zat een beetje rommel op het - contact van het quartz uurwerk, maar dat was zo weggepoetst. Zowaar geen blijvende schade.
- Nieuw batterijtje geplaatst, uurwerk begon te lopen.
Ik wil het horloge gelijk zetten, maar dat kon niet. Als de minutenwijzer op 12 uur stond, dan hing de uurwijzer ergens tussen twee uren in. We waren dus nog niet klaar.
- Kroon verwijderd en uurwerk uit kast gehaald,
- Wijzers uitgelijnd,
- Binnenkant plexiglas ook meteen maar gepoetst,
- Boel weer in elkaar gezet.
Afijn, we hebben een werkend Herman Brood horloge. Of ik het ga dragen is twijfelachtig. Goede afleesbaarheid stond duidelijk niet hoog op de prioriteitenlijst.
Goed bezig! En leuk toch? Ik las laatst ergens dat Swatch weer helemaal hot is…
Ik begrijp de hint.
Bij de horloges die ik gisteren op de kop tikte zaten ook twee ‘echte’ Swatch horloges. Zo te zien kan ik van die twee niet werkende / niet complete horloges één goede maken. Vanavond weer wat te doen.
Leuk dat je hem weer werkend heb gekregen, ik wist niet dat ze te repareren waren! Ik dacht dat het wegwerphorloges waren. Toch nog wat geleerd vandaag
Dat zijn het in essentie ook. Als mijn eerste vermoeden was uitgekomen (uurwerk volkomen vernietigd door agressieve batterijlekkage), dan had ik er verder geen tijd aan vespild, tenzij ik ergens een donoruurwerk in de la had liggen.
Je gaat deze horloges alleen fixen als je het zelf kan en het leuk vindt. Uitbesteden kost meer dan het horloge ooit gekost heeft (waar ik overigens geen flauw idee van heb, maar meer dan twee tientjes zal het vast niet geweest zijn).
Maar dit is geen Swatch…
Een wederopstanding. Leuk zo rond deze tijd van het jaar.