Als lid van Uhrforum zag ik deze Bûler Astromasters wel eens passeren. Nu wil het toeval dat ik deze vond op een rommelmark. Versleten perlon bandje aan, glas gekrast vuil en niet om aan te zien.
Het betreft een simple penanker uurwerk zoals er in de jaren 70 verschillende in omloop waren om enigzins het hoofd te bieden aan de quarts. Goedkoop simpel maar betaalbare mechanische aandrijving. Hij liep nog en behoorlijk op tijd ook. Heb hem dan binnengebracht bij ons allee gekende Freddy om een beurtje. Hij werd opgefrist en de kast gereinigd het glas onder handen genomen en er werd een nieuwe band aangezet. Dit is het uiteindelike resultaat en ik ben er blij mee. Heeft een tikkeltje een AP look en Gerald Genta design wat ik nog steeds prachtig vind.
Enfin hier zijn de plaatsjes!!
zal er straks ook eens een foto van nemen. Gewoon stalen klikdeksel met opschrift Stainless steal, swiss made, Mod Dep 13266-23469 waarvan de belettering echt nog wel duidelijk en scherp te lezen zijn !
daar heb ik geen flauw vermoeden van. Ik denk dat Gerald Genta zijn ontwerp wel eerder bestond. Zal destijds ook ee, soort “homage” geweest zijn zeker. Nu alle info is welkom.
Trouwens bulova had ook zo iets in huis had maar dan met een betere automaat erin en nog wat dichter aanleunend met de Royal oak. Dixit wijzerplaat Lugs en band
ik weet niet of bij deze astromaster de shroejes uberhaupt wel los te draaien zijn. Ik vermoed dat ze anders door de kast gaan en langs de onderzijde vaststaan met schroeven
Ik bekijk alle advertenties op Uhrforum altijd. Nou ja, sinds een jaar. En die Astromaster was me al bijzonder opgevallen tot het moment dat ik dacht: “Ik denk dat het by far het meest aangeboden horloge is op Uhrforum”. Toen heb ik dat een paar weken terug gechecked, en in heel het jaar 2015 zijn er 44 aangeboden. Dat is bijna één per week!
Ik vind ze niet écht mooi, maar wel interessant. Hoe is de lume? Ik neem aan slecht? En niets op de indexen denk ik? Zoek nog een dedicated nachthorloge, om mijn automaten te kunnen “positie-reguleren”. Doordragen verstoord dat.
Er staan er trouwens weer 02 op het uhrforum. alle 2 voor bastlers dus defect. Ene diegene die aangeboden worden zijn daar ook vaak steeds dezelfde forumsletjes-); Enfin om op je vragen te beantwoorden, geen Lume , niks op de indexen. Zo dood als een pier.
Wat vind je er zo interessant aan?