NA: Buler Astromaster

Niet de eerste hier op HF, maar toch even laten zien omdat ik er gewoon blij mee ben. Kort geleden op UF gekocht, een Buler Astromaster. Ze komen regelmatig voorbij, maar zijn lang niet allemaal even netjes. Deze zag er nog vrij goed uit en liep volgens de vorige eigenaar naar behoren. Na aankoop de band, losse schakels en sluiting schoongemaakt in de ultrasoonreiniger en het ziet er weer prima uit.

Het is mijn eerste aankoop/ervaring met vintage (ofwel oud) en hij bevalt tot nu toe goed. Loopt zonder problemen iets meer dan 48 uur, geringe afwijking, heeft wel wat plekjes en krasjes maar is zeker in goede staat en hij heeft gelukkig de originele band nog. Dat vond ik Ă©Ă©n van de mooiste kenmerken van het horloge. De schakels zijn ook erg makkelijk te verwijderen en te bevestigen, het is een heel makkelijk systeem. Je duwt met een pinnetje een clipje aan de binnenkant van de schakel omhoog, duwt de 2 schakels haaks op elkaar en klikt de volgende eruit. Bijplaatsen is natuurlijk precies andersom, een kind kan de was doen.

Enkele foto’s:

2 likes

Mijn beste,

Leuk hoor, je eerste vintage!!
En inderdaad, een bijzondere horlogeband!!
Ik wens je er veel plezier mee.:four_leaf_clover:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Proficiat met deze mooie aanwinst, zo’n Buler heeft wel wat.

1 like

Dank voor de reacties, leuk! Ik ben er blij mee, naast mijn “moderne” horloges is vintage weer een nieuwe wereld om te ontdekken …

ik ook onlangs eentje aangeschaft. Band was er wel niet meer bij maar drag toch liever leer!
Deze mag er ook zijn.
Hier is de mijne

1 like

Ook mooi inderdaad! Ik wilde 'm per se met de originele band, maar deze combi is ook erg netjes :slight_smile: