NA Bulova 262kHz ♾️ Limited Edition

Gefeliciteerd tof ding, zeker met de precisie van de hoge frequentie en de elegantie van de sweeping second hand :clap:

Leuk merk, inderdaad ondergewaardeerd. Geniet van deze mooie retro limited :dizzy:

1 like

Erg mooi, geniet ervan!

1 like

Dit is een hele mooie!!
Geniet ervan!

1 like

Fraaie aanwinst :ok_hand:

1 like

Dat klopt CW is van Singapore

1 like

Nice! Heb 'm zelf ook en nog steeds erg blij mee. Kwam de Japanse versie in een andere box?

1 like

Ja klopt had een andere box verwacht, wat bredere formaat met 2 vakken systeem, maar oke verder is hij helemaal compleet

Zeer geslaagd exemplaar :ok_hand:
Al een paar keer verlekkerd naar gekeken…

1 like

Heel mooi. Gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Echt een aanrader als je twijfelt :wink:

1 like

Die is echt mooi :heart_eyes: Congrats :v:

1 like

Bulova. Altijd +1! :fire:
Gefeliciteerd!

1 like

Dankjewel en vooral 262kHz :boom:

1 like

Gefeliciteerd, echt een mooie aanwinst, ik heb hem ook en draag hem erg graag, erg mooie kleur combinatie, heeft een soort van sweet spot in kleur en stijl…

1 like

Ik heb een Bulova Accuquartz met een frequentie van 341 1/3 Hz en die glijdt al lekker, laat staan 262 kHz!

1 like

Mooie aanwinst. Veel draagplezier.

1 like

Prachtig horloge! Heb hier ook wel eens naar zitten kijken, maar nooit de knoop doorgehakt. Veel plezier ervan!

1 like

Ja die zijn ook mooi :ok_hand:t4:

1 like

Proficiat, en veel plezier ermee!

Hier zit ik al zo lang met een schuin oog naar te kijken. Ziet er echt geweldig uit, vollédig op en top dat blingy futuristisch jaren 60-70 karakter. En die kleuren :scream:

2 likes

Het feit of een seconde wijzer glijdt heeft niets met de frequentie van het kwarts kristal te maken.
Het zit 'm enkel in de digitale deler.

De Bulova van @Tsuyosa werkt met een kwarts kristal dat resoneert op een frequentie van 262144 Hz wat digitaal door 16384 gedeeld wordt en zo hou je 16 stapjes per seconde over wat het menselijk oog als “glijden” ziet. (Alleen een Seiko Springdrive glijdt echt)

Mijn Bulova Lunar Pilot werkt ook op 262144 Hz maar de secondewijzer maakt slechts 2 stapjes per seconde, alleen de chronograaf wijzer maakt kleinere stapjes.

Wat ze gemeen hebben is de nauwkeurigheid vanwege de relatief hoge kwarts frequentie. Dat heeft alles met statistiek te maken.

2 likes