In 2023 kwam de heruitgave van de Bulova Jet Star uit 1973 uit, precies 50 jaar later. Eén van de meest opvallende versies is de 50th Anniversary 96K112 Limited Edition met 262kHz High Precision Quartz uurwerk met sweeping second
Ik had eerst de red dial versie, maar eerlijk gezegd begon ik me te ergeren aan de wijzers: ze hadden deels dezelfde kleur als de achtergrond, waardoor het aflezen best lastig was. Daardoor droeg ik hem minder vaak. Toen mijn liefde voor dat horloge voorbij was, besloot ik dat het tijd was om afscheid te nemen en werd de Limited Edition 96K112 mijn nieuwe favoriet.
En wat ben ik blij met die keuze! Er zijn slechts 7.300 stuks van gemaakt, dus het is echt een Limited Edition. In Nederland is hij nauwelijks nog te krijgen, dus heb ik hem uit Japan laten komen. En hoe leuk is het: mijn exemplaar is nr. 5.550 van 7.300 . Echt een coole toevoeging aan mijn collectie!
En ik heb hetzelfde, de “als ik wil weten hoe laat het is kijk ik wel op mijn mobiel” praatjes ten spijt, als ik niet snel de tijd kan lezen van mijn horloge dan hoef ik hem niet. Dan is het een raar armbandje met cijfers en tekentjes.