NA Bulova 5246 panda

Beste forum leden, vandaag heb ik een beetje jullie hulp nodig. Onlangs heb ik deze Bulova panda chronograaf 5246 aangeschaft met Valjoux 7750 uurwerk in het vooronder. Hij heeft een diameter van 39 millimeter. Ik vermoed dat hij ergen tussen 1980 en 1990 gebouwd is. Hij loopt netjes op tijd en alles werkt naar behoren behalve de lichtgevende verf op de wijzers en uur aanduiding doen het niet meer. Er zit ook een klein scheurtje in het, volgens mij, plexiglas op 10 uur.

Ik kan echter op internet helemaal niets vinden over dit horloge dus wat ik graag wil weten is:

1/ Heeft dit type ook een naam?
2/ Wat is het bouwjaar?
3/ Waar kan ik een nieuw glas krijgen?
4/ Is er voor dit model ook ooit een metalen band geleverd?
5/ Wat heeft hij nieuw gekost en wat zou hij vandaag de dag opbrengen? (ik ga hem niet verkopen he)

Hieronder wat foto’s die ik gemaakt heb.

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

5 likes

Juist het achterdeksel met daarin de nummers zou kunnen helpen bij het beantwoorden van je vragen. Heb je deze erbij?

Even in de juiste groep gezet, heb je merr kans op een snel antwoord.

En

Helpt ook

Op het deksel staat niet veel en wat er op staat is bijna weg gepolijst. Ik kan lezen:

“all stainless steel 5246 waterproof 10 atm automatic swiss made”

De dag aanduiding is trouwens Italiaans. Hij is duidelijk gemaakt voor de Italiaanse markt, wellicht een beperkte oplage?

Weet in ieder geval dat Bulova (accutron) een hele grote afzetmarkt in Italie had.

Iemand nog info over deze bijzondere panda ?