NA: Bulova Accutron 2 Surveyor Chronograph

Hello iedereen,

Na lang twijfelen en wikken en wegen (toch de volle 3 dagen :grin:) heb ik de knoop doorgehakt en deze Bulova Accutron 2 Surveyor Chronograph besteld. Ik had al een paar keer de Bulova moon watch zien voorbijkomen in andere topics en dergelijke en ben me wat gaan verdiepen in het merk en technlogie. De moon vond ik wat duur maar toen kwam iemand met een post over een Bulova uitverkoop op Vente Exclusive. Ja lap, geen tijd meer voor smoesjes, tijd om een horloge te kopen!

Ik heb de laatste 5 jaar bijna niets anders gedragen dan ICE-Watches (ja een beetje chauvinisme kon geen kwaad) en eigenlijk ben ik daar heel tevreden over - maar dat is voor een ander topic.

Het is even wennen om terug een echte metalen horloge om de pols te hebben.
Het is al dikwijls gezegd en gelezen, maar de foto doet geen recht aan de kleur van de dial. Echt kleurrijk, helrood in het midden, uitdeinend naar een rood-bruin naar de kant, met ray effecten.

De horloge ziet er uit als een soort chique retro, maar dan met een geweldig cool binnenwerk, de 262khz Accutron 2. Aangezien jullie een pak meer over horloges weten zal ik jullie niet vervelen met de details die ik toch van het net zou plukken :slight_smile:. In ieder geval, ik wou eerst nog een quartz alvorens straks te zwichten voor een Seiko.

De kroon is niet geschroefd en voelt nogal licht aan - deze draait heel vlot tegen de case, de pushers hebben een dubbel tactiel gevoel en werken redelijk zacht. Het glas is geen saffier en is verhoogd.

De details op de dial zijn geweldig, mooie geklede en een niet opdringerige chrono subsials en indices maken van deze een knappe niet zo subtiele sportieve dresser watch (als zoiets bestaat - ik ben de lingo nog aan het leren)
Een ding dat tegenvalt : de lume is k*k. Je zien nauwelijks de minuten en uurwijzer in het donker. Op zich maakt dat niet uit, dit is geen outdoorshorloge, maar ik wou het maar even melden.

Het bandje is mooi afgewerkt met rood leder aan de binnenkant met accutron 2 ingedrukt in het leder. Een mooi afgewerkte gesp met Bulova logo maakt het geheel compleet.

Nu ja, de tijd zal het leren (haha) of dit evenveel pols-tijd krijgt als mijn ICE-watches, maar de kans zit er dik in. :smiley:

Bedankt voor het lezen.
C.

8 likes

Veel draagplezier toegewenst met je nieuwe Bulova :+1:
Dit model heb ik nog niet vaak zien voorbijkomen hier.

1 like

Veel plezier met deze eigenzinnige Bulova!

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een appetijtelijke aanwinst!!
Veel draagplezier.:+1:

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Kijk, een mooi kleurrijk exemplaar. Ik houd ook altijd wel van een kleurtje.
Veel plezier met de aanwinst!

1 like

Wat een mooie klok is dit zeg. De moonwatch is ook zeer mooi deze Is iets zeldzamer denk ik. Veel plezier ermee/ervan

1 like

Top :+1:

1 like

Mooi, goede keuze, succes er mee, :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, wat leuk om eens voor een ander type uurwerk te gaan. :+1::+1::+1:

1 like

Ja, mooi en apart.
Meer foto’s graag.:slight_smile:

1 like

Iedereen bedankt voor de toffe berichten, hier zijn extra foto’s.

Alvast excuses voor eventuele spellingfouten in de originele post, mijn proof reading is blijkbaar niet zo goed als ik dacht, en ik kan de post niet editen.

Mvg,
C.

2 likes

Prachtige klok Christophe! Beetje seventies. Mooie kleur wijzerplaat ook.:+1:

1 like

Heel apart, jaloers!

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd.
Zo eentje : die wil ik ook wel.

1 like

Geweldig mooie aanwinst , gefeliciteerd :thumbsup:

1 like