NA: Bulova Accutron II Snorkel

Wegens gunstige omstandigheden deze re-issue van de jaren 60/70 duiker van Bulova aangeschaft.
Had deze eigenlijk al een hele tijd op het oog, en er mocht ook best weer een quartz-horloge (eigenlijk een voorloper van quartz als ik het goed begrepen heb) bij komen na van 6 naar 2 te zijn gegaan.

Dat deze een accutron-kaliber heeft met vloeiend lopende secondewijzer maakt het natuurlijk extra leuk! Ook de kleurstelling in zwart/wit/oranje spreekt me zeer aan en geeft de Bulova een sportief uiterlijk.

Wat specs:
43 mm zk met draaibare bezel inside. Schroefkroon, gehard K1 mineraal-kristal-glas.
Tot 200 meter waterdicht.

De milanaise band moest flink korter worden gemaakt, mogelijk door de ‘schakel-eindstukken’ eraf te halen. Verder vlindersluiting. Vind deze bracelet erg mooi staan op dit horloge trouwens.

Op de beschermstikker aan de achterkant werd nog even fijntjes vermeldt dat de bracelet China-made is en het kaliber een Japan-movement. Waar de rest vandaan komt…

Rest nog een wrist en pocket-shot van deze frisse verschijning met Ultra High Frequency motor.

Bedankt voor het kijken en we zijn er weer blij mee!

32 likes

Jah leuke dingen hoor die snorkels!! Geniet er van! :slight_smile:

1 like

Mooi ook met die band, gaaf! Maakt de retro uitstraling van het horloge helemaal af.

Veel draagplezier!

1 like

Prachtige aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Mooie klok, zelf lang getwijfeld maar toch niet gedaan. Vind de mesh er goed op staan.

1 like

Frisse verschijning, nu hopen op de Indian summer.

1 like

Mooi hoor. Van harte!

1 like

Da’s een heel erg mooie., proficiat!

1 like

Staat perfect bij je voeten :wink:

2 likes

Erg mooi! Veel draag plezier :sunny:

1 like

Mooi ding; leuke kleurstelling inderdaad.
Veel draagplezier.

1 like

Een accutron komt er hier ooit ook nog eens, puur vanwege de techniek. En dit is dan ook nog eens een hele mooie!

2 likes

Heel mooi, gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooie klok en een erg gaaf bandje!

1 like

Heel mooi, en de band past er inderdaad erg goed bij.

1 like

Mooie klok, veel draag plezier.

1 like

Dat is een hele leuke! :thumbsup:

1 like

Ik vond hem ook erg geslaagd, de blauwe is ook helemaal top

Enige nadeel vond ik de lume, was niet echt aanwezig

5 likes

Fijne aanwinst, mooi model met gave techniek (die vloeiende secondewijzer, daar blijf je naar kijken), geniet ervan :thumbsup:

1 like

Veel draagplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst! Mooi in deze kleurstelling :ok_hand:

1 like