NA Bulova Accutron Spaceview 1969

Hoe harder je zoekt hoe langer het duurt zeggen ze wel eens…

In dit geval, net als bij de Omega Memomatic van ongeveer een jaar geleden was ik verliefd, maar kon ik de juiste niet vinden of betalen.

En dan blijf je dromen, een geweldige staat van zijn, dat geldt voor alles in je leven, maar deze Bulova is ‘something else’ De techniek is uniek en heeft meerdere ruimtevaartavonturen op haar naam staan. Cool!
Dat dromen gaat dus door als je deze in handen hebt. Science fiction, maar dan bijna 60 jaar oud.

Ik hou enorm van verhalen, en dan niet zo’n verhaal dat je een bepaald horloge voor onder list hebt kunnen krijgen zodat je zeker weet dat je iets minder betaald maar nog altijd veel te veel, maar een echt verhaal. Gedoe zo je wilt. En dat, heb ik in de jaren dat ik aan het zoeken ben naar mijn jeugdliefdes, wel ondervonden…

Bijvoorbeeld bij de Memomatic: een debacle, valse paspoorten, Oostblok - Duitsers, verdwijningen van advertenties na afspraken, prijsverhogingen in onderhandelingen, en dan heb ik het nog niet over Daniël. Daniël naaide mij bijna voor 1100 euro. En had zijn huiswerk erg goed gedaan. Alleen het rekeningnummer klopte niet… Dat zag ik op tijd.
Ach weet je, daar leer je van. Het vertrouwen in mensen heb ik nog. Zij het met iets meer onderbouwing van de derde partij.

Waar was ik… oh, ja, de Memomatic die ik nu heb, heb ik uiteindeljk gekocht van mijnheer Blood uit het Verenigd Koninkrijk, een pensionado van 76 die door artritis zijn zware automaat niet meer kon dragen. Anyway, hier de NA voor de geïnteresseerden want er is een link met de accutron.

Maar nu de NA…Deze Acccutron werd een hoegenaamd nog grotere beproeving van mijn geduld want, jawel, daar was Moni uit Salzburg ( naam en woonplaats gefingeerd zonder reden) die mij naaide. Op een zeer nare manier.

Ze bood de door mij gezochte spaceview aan voor een zeer goede prijs, ik ben tot aankoop overgegaan maar door mijn ervaringen in het verleden vroeg ik om een zekerheid van handelen in persoon.
Dit vond Moni niet fijn en ze gaf aan dat ik het horloge niet meer mocht kopen. Haar uitgelegd wat ik mee had gemaakt en kreeg een gevraagd whatsapp bericht. Dit leek allemaal te kloppen en ik kreeg haar rekeningnr…
Een dag later ( ik had het geld nog niet overgemaakt ) een bericht dat ze het horloge niet meer wilde verkopen maar zelf wilde houden. Wtf. Wat maak je me nu Moni?

Ik voelde de bui al hangen. Ze had haar huiswerk gedaan en bood het horloge voor €700 (!)euro meer aan.
Na een bericht of 15 ben ik maar gestopt over de fiets van mijn opa want dat niveau is natuurlijk niet echt volwassen te noemen. Ik stond op het punt de welbekende aflevering van Fawlty Towers door te sturen tot mijn vrouw mijn laptop dichtklapte en me koffie aanbood.

Maar net als bij mijnheer Blood kwam er een tijd later … Adolf.

Adolf, 75 jaar oud , woonachtig in Duitsland ( ocharm dat je je kind zo noemt) en eerste eigenaar. Zou het?!

Ik besloot rustig contact te maken en het werd een fijn gesprek, met verhalen, met zijn andere horloges, met gevraagde foto’s van het horloge. Hij verzekerde mij dat ze zeer goed liep, de horlogemaker had alles nagekeken en er een nieuwe batterij ingedaan…
En toen een bod gedaan. Adolf ging akkoord omdat het contact erg prettig was en hij wist dat ik deze al lang zocht.

Ze was een poosje kwijt door Corona- gesteggel maar gisteren, was daar het pakje.
Met legertape omwonden ( nee dat is geen flauwe grap) en voorzien van 2 extra Varta batterijtjes. Daar word ik zo blij van. Met liefde verpakt zodat er geen schade zou worden toegebracht aan zijn mooie Bulova…



Ik deel mijn vreugde met jullie, hier is ze:

De 1963 Bulova Accutron Spaceview. Zou jij haar die 57 jaar geven? En die ‘zoem’,…heerlijk…









!fullsizeoutput_128a|666x500




90 likes

wow - die is knap !

1 like

Dit vind ik echt een vet ding!

2 likes

Heel graag Brodie! Langzaam kom je er ook en wat een prach-ti-ge NA. Geniet er van!

1 like

Erg fraai! Gefeliciteerd!

1 like

Dank je Yannick! Voor vintage geldt echt. Neem de tijd.

1 like

Mooi hoor, ik ben een fan van dit model.Veel plezier er mee.

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! :slightly_smiling_face::+1:

Groeten van die van mij uit 1973 …

PS: overigens staat er op jouw achterdeksel M9 en dat zou normaal gesproken duiden op 1969 :wink:

6 likes

Goed combinatie met die band zeg, Chapeau :clap:

2 likes

Echt een een pracht horloge. In een geweldige staat en een top combo met die heerlijke stalen band.
Ik wil hem echt een keer in het echt zien.

2 likes

Ook zo’n mooie. Wat een bijzondere horloges zijn het toch.

2 likes

Dankje; ik ben er ook al meer dan 40 jaar verliefd op…:blush: Op dat model dan; deze specifieke kreeg ik veel later in bezit.

2 likes

Ik was gisteren een beetje kippig. Ik las een 3! Dank je!!

1 like

Kan het niet meer aanpassen. Alleen de titel dan. Die van jouw is prachtig man! Als nieuw

1 like

Echt wauw. Hoe mooi deze is.
Schitterend

1 like

Dat maakt niets uit. Ik wilde je het gewoon laten weten.:slightly_smiling_face:

Dank! Die van jou is minstens net zo mooi en de combo met die band vind ik top! :+1::blush:

1 like

Nice! :+1:

1 like

Gaaf ding! Veel plezier ermee!

1 like

Erg fraai! Dit model blijft toch een van mijn favorieten. Ooit, ooit … :wink:

Veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Wat een ontzettend gaaf horloge ! Ik heb niets met vintage maar een accutron blijft toch heel aantrekkelijk.

1 like