NA Bulova Claremont

Al een tijdje twijfel ik of ik een NA-topic voor mijn aanschaf moet schrijven. Bij gebrek aan deugdelijke foto’s enerzijds en wetende dat deze aanschaf er nou niet bepaald eentje is uit het hogere segment anderzijds heb ik het tot nu toe niet gedaan.

Waarom nu dan toch? Welnu, simpel: ik heb er zo gruwelijk veel plezier van.

Deze Bulova Claremont 98B140 two-tone heb ik van de baai gehaald waar ik 'm pas vlak voor het aflopen van de veilingperiode in de gaten kreeg. De foto’s waren niet denderend, en ik kreeg geen hoogte van de band. Is-ie wel in goede staat? Is dit niet te goud? Past dit überhaupt wel bij me? Voor de zekerheid heb ik geboden, meer om achteraf geen spijt te krijgen dat ik het niet had geprobeerd, verwachtende dat de uiteindelijke prijs wel ver boven het beginbod zou uitkomen. Dat bleek anders te lopen; ik had deze dus ‘gewonnen’.

Ik had al een Bulova Claremont 98B128; zelfde model maar in bruine kleurstelling. Deze kreeg te weinig draagtijd, puur vanwege weinig ‘kleurmatch’. Voor de eerste keer zou ik gaan flipperen. Qua grootte echter was-ie prima.

Binnen 6 dagen had ik 'm in huis.
De two-tone valt mij niet tegen, wat heet, helemaal niet tegen. Diepte in de dial, de heerlijk glijdende secondenwijzer, mooi gecurved glas, alles in nette staat. En dan de band; de band maakt 'm voor mij af: redelijk ingetogen goudgele accenten en draagt lekker. Ben blij dat ik de gok genomen heb. Dichterbij ‘stijltje’ ga ik nu even niet komen :wink:, mocht ik ooit naar iets uit een hoger segment willen dan weet ik dat ik two-tone ook kan overwegen.

Vanmiddag heb ik even wat meer foto’s genomen:

O ja: als de foto’s vaag zijn of anderszins niet helemaal lekker ogen dan ligt dat niet aan uw toestel; ik ben gewoon een buitengewoon belabberde fotograaf.

Bedankt voor het lezen en iedereen een fijne jaarwisseling en een heel gelukkig en gezond 2019 gewenst!

21 likes

Ik vind hem top. Mooie aanwinst.

1 like

Nooit over twijfelen, nieuwe aanwinsten worden hier altijd gewaardeerd!

1 like

Mijn beste,

(Prima foto’s hoor)
Aparte verschijning!! Ziet er magnifiek uit!!
Mooie diep-liggende wijzerplaat!!
Ik wens je er een eindeloze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst, echt.
En niet te bescheiden zijn: het forum is niet alleen voor horloges uit het hogere segment.
In alle prijsklassen zijn er mooie horloges te vinden en of ze nu 100, 1000 of 10000 euro kosten is niet zo relevant.

1 like

Mooi hoor, als je (zoals ik) van diepte en reliëf op de dial houdt dan is dit echt een plaatje!
Bulova heeft echt bijzondere modellen in de Precisionist serie. Geniet ervan!

1 like

Ik vind het een mooi klokje!:+1:

Heel veel plezier ermee en ook voor jou de beste wensen!:slightly_smiling_face:

1 like

Altijd leuk om een NA te lezen van onbekende horloges. Vind hem er eigenlijk wel heel leuk uitzien. Bedankt voor je verhaal en veel plezier van dit horloge.

1 like

Wat een ontzettend mooi horloge is dit zeg! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

1 like

Gefeliciteerd. Ziet er mooi uit!

1 like

Goeie koop !

1 like