NA: Bulova Gladiator

Gisterochtend, bij het ochtendbakkie, vroeg mijn vrouw of ik zin had om naar de zaterdagse curiosa markt van Delft te gaan. Altijd leuk, maar vaak kom je weer thuis met spullen die je ter plaatse hard nodig hebt of wilt hebben, terwijl.dat thuisgekomen er dan toch weer anders uitziet.
Soms, heel soms, kom ik nog wel eens wat tegen wat de moeite waard is. Maar Delft is altijd leuk en voor ons redelijk in de buurt, dus onderweg naar de markt.

Lang verhaal kort, mijn vrouw is in de jaren al helemaal geïnstrueerd en kijkt bij de kraampjes, niet alleen naar spulletjes, die haar interesse hebben, maar ook naar zaken, die mijn interesse hebben, zoals vintage horloges, vulpennen, zakmessen, etc.

Zij kwam, in een doosje met oude horloge zooi, een oude LCD Casio tegen. Liep nog netjes, in een redelijke opknapstaat. Alleen de pushers zaten vast. Altijd leuk een vintage LCD.

Maar de vondst van de dag was wel deze:
Ik zag een viezig Bijenkorf doosje, met daarin een vintage horloge met een speld.

Een Bulova, een Gladiator uit de jaren dertig. Gezien de broche die erbij lag, was er kennelijk vanuit gegaan, dat het een dameshorloge betrof, maar dat is niet het geval. Dit is echt een herenhorloge, ondanks de bescheiden maar.

Horloge liep bij opwinden, dus eigenlijk geen risicokoop. Waarschijnlijk is een service voldoende om er weer lang plezier van te hebben. Koop gesloten en later thuis nog eens goed bekeken.

In dit horloge huist een 10AN uurwerkje. Keurig gelagerd, dat is een dikke plus.
In het deksel behoorlijk wat ingekraste datums, blijkbaar een gekoesterd horloge, dat verschillende malen bij een horlogemaker is geweest.

Een nieuwe service gaat ie krijgen, maar ik ga niet krassen in het achterdeksel.

30 likes

Ik denk dat je bericht niet helemaal af

3 likes

Hahahaha, ja bedankt.
Nadeel van een topic aanmaken op een mobieltje. Inmiddels aangevuld

1 like

Mooie vonst en indien je hem naast een servicebeurt ook kunt laten opknappen kan er zomaar een pareltje tevoorschijn komen :dizzy:

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Geweldig leuke vondst zeg :+1:t3::ok_hand:t3:

1 like

Mooie vondst hoor! Gefeliciteerd.
Nb: pas op eventuele straling van de wijzerplaat!

1 like

Ik weet het, maar bedankt voor de tip.

1 like

alweer eentje die hoogstwaarschijnlijk een mooi leven tegemoet gaat
draag hem met plezier

1 like

Mijn beste,

Een plezante aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

is.
:smile:
Nu wel, en gelukkig! Vooral die fotos van de Bulova zijn fantastisch!

1 like

Gewoon doorkrassen want traditie :sunglasses: pracht aanwinst :+1:

1 like

Bijzondere vondst, gefeliciteerd

1 like

Uit Delft, altijd goed :smiley: :+1:

1 like

Heel mooi!

1 like