NA Bulova Lunar Pilot 96B251

Wel, niet zozeer een ‘aankoop’, maar gekregen als cadeau voor m’n verjaardag :grin:

De bekende Bulova Lunar Pilot. Het vergeten maan horloge, hetwelk naast de bekende Omega Speedmaster, eveneens op de maan heeft vertoefd. Althans in een prototype vorm van het huidige horloge.

Op 2 augustus 1971, tijdens de Apollo 15 maan missie, had astronaut David R. Scott een groot probleem. Het glaasje van zijn Omega Speedmaster was er per ongeluk afgekomen. Gelukkig had ie van Bulova nog een prototype horloge op zak, die hij dan maar omdeed :smirk:

Weetjes: de Apollo 15 missie was de eerste die gebruik maakte van de LRV, Lunar Roving Vehicle, de Lunar Buggy… dus de Bulova Lunar Pilot is het eerste horloge dat rondegereden heeft op de maan :grin:

En de Omega Speedmaster mag dan wel het officiële horloge van de NASA geweest zijn, er werden verschillende Bulova Accutron uurwerken gebruikt bij bv. seismografische experimenten op de maan. Omdat een quartz uurwerk nou eenmaal nauwkeuriger is dan eender welk mechanisch uurwerk. Deze werden daar trouwens achtergelaten en staan daar dus nog :upside_down_face:

Ik ben er in alle geval héél blij mee, want het stond al lang op m’n verlanglijstje :smiley:

38 likes

Mooie aanwinst! Accutrons op de maan zijn trouwens géén kwarts uurwerken maar de originele stemvork exemplaren.

1 like

Ah ok, I stand corrected :+1:t2:

Heb hem zelf ook, goeie cadeau keuze geweest van de gever. Staat je uitstekend :grinning_face_with_smiling_eyes:
En uiteraard van harte gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Dit is 1 van de 2 mooiste Bulova’s, waarvan ik het bestaan ken.

Congratz!

1 like

Gefeliciteerd met je NA en verjaardag! Een Bulova met sporen in de geschiedenis. Leuk om te weten.

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooi man ! Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Blijft ook gewoon een zeer knap horloge! Proficiat!

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier van en met het horloge :+1: :partying_face:

1 like

Dat is een prachtig kadoo zeg. Echt wel een zeer mooi horloge vind ik…

1 like

Idd mooi kado en prachtige aanwinst! Veel draagplezier!

1 like

Prachtig cadeau, geweldig horloge die ook ik graag om mijn pols zie.
Wens je er super veel draagplezier van.

1 like

:star_struck: een prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Ik heb zelf ook een lunar pilot. Perfect quartz horloge

1 like

Leuke NA, gefeliciteerd

1 like

Nog gefeliciteerd met je verjaardag en top aanwinst :+1:

1 like