Zomaar uit het niets verscheen dit horloge op mijn scherm. Vraag me niet hoe, ik heb geen idee. Ik weet het niet meer. Maar daar stond ie in m’n scherm. En ik was verliefd. Wat een beauty.
Snel opgezocht wat deze mooierd moet kosten.
Waaaat??? Zo weinig??? Hmmmm. Ik wilde even een tijdje niets kopen. Maar dit verandert de zaak.
Dus gauw een afspraak gemaakt. Ja inderdaad. Een afspraak. Bij een juwelier slash horlogehandelaar. Iets wat ik echt nooit doe.
Maar die wilde m voor een prijs verkopen waar ik m nergens anders voor kon krijgen.
Dus vanmiddag na het werk langsgereden en het horloge opgehaald.
En in het echt is ie net zo mooi zo niet mooier.
Het is een hommage/remake/geefheteennaam van een 1944 WW2 pilot Watch. En sommigen zullen nu verder bladeren als ik zeg dat er een Miyota 82S6 uurwerk in zit maar who cares?
Normaal laat ik die hommages links liggen omdat ze vaak maar 36mm of daaromtrent zijn.
Maar deze niet. Deze is 42mm. En dat tickled my fancy.
De draaiknopperts onder en boven de kroon laten 2 interne bezels draaien. Goed, je gebruikt het verder niet, maar t maakt het wel leuk.
De wijzers zijn heel mooi slank, met de dunste secondenwijzer ever.
De bijgeleverde band is niet je van het, maar ik heb al een band besteld in the JoeKeej. Een Ammo gemaakt van een Zwitserse leren militaire tas uit 1973.
Als je interesse hebt, kun je hier nog wat meer info vinden: