NA Bulova Snorkel 666 Accutron uit 1969

Nou ik was het niet van plan maar dit was een ‘offer I could not refuse’.

Ik had gistermiddag mijn Omega Seamaster stemvork (1972) horloge naar Gerrit (accutron.nl) gebracht voor een restauratie. In mijn ooghoek stond een mooi rijtje stemvork horloges en prominent in het midden een authentieke Snorkel 666. Als nieuw… Ik durfde het bijna niet te vragen.
Ik had dit horloge al wat vaker voorbij zien komen online en het zou voor mij de meest ideale combinatie zijn van kastvorm, uiterlijk, formaat en uurwerk. En toen stond hij daar ineens in de meest perfecte kleur combinatie mogelijk. Net een dag online te koop gezet. Volledig gerestaureerd, alles uit elkaar gehaald helemaal opnieuw in elkaar gezet. Zelfs de kronen zijn volledig gerestaureerd met nieuwe rubbers en pakkingen. Wat het meest bijzonder is is dat de oranje kleur niet vervaagt is zowel op de bezel als op de secondewijzer. Dit horloge ziet er uit als nieuw terwijl deze al 51 jaar oud is…bizar mooi.:grin:

Kortom mijn eerste NA van 2020!

Oh en foto’s maken is niet mijn sterkste punt, het horloge is puntgaaf!

72 likes

Mooie vintage Bulova!

Felicitaties

1 like

Mooi…:grinning:

1 like

Gefeliciteerd, als nieuw inderdaad, een hele mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie oude snorkelaar. Groet van zijn 1 jaar jongere broer.

b1358344bdc5e3f02c5574bde5a544e9c79865a6_1_375x500

7 likes

Heel fraai! Van harte ermee en veel draagplezier. :ok_hand:

1 like


Hier de groeten van een moderne versie van net een jaar oud.

4 likes

Mooie NA! :+1:

Zouden ze het weten bij Bulova? :grin:

Gefeliciteerd met een stalen band zou hij mooier staan. Deze Gerrit is heel grote vakman.:+1:

GOEIENDAG wat een gaaf ding,… Prachtig

1 like

Wauw, wauw, wauw! Mijn Boluva 214 is helaas alweer een tijdje stuk.
Misschien ook eens laten maken …

1 like

Zeer gaaf horloge, bedankt voor het delen.

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Wat een gave NA, letterlijk en figuurlijk!
Gefeliciteerd met deze impulsaankoop :heart_eyes::+1:t2:

1 like

Mooie aanwinst! Veel draagplezier

1 like

Geweldig, wat een plaatje…
51 jaar oud, met deze techniek, en er dan zo bij Gerrit tegenaan lopen. Geniet ervan!

1 like

Klopt, denk ik ook, ik ga op zoek naar een passende band, een duiker op leer kan eigenlijk niet :shushing_face:

Leer kan prima hoor. Gewoon dùrven. :wink:

1 like

Eens.

1 like

Geef geen aars. Draag em op leer. Een 4WD met bull-bars en hella lichten op het dak kan ook eigenlijk niet. Maar toch is het gaaf.

Leer op een duiker kan niet omdat je duikt in zout water. Slecht voor leer bla bla

Wanneer heb jij voor het laatst 200 meter diep gedoken met perslucht?

Precies. Douchen met dat leer. Vind het leer heerlijk. PH neutrale zeep is wel een aanrader.

1 like