NA Bulova Snorkel, (hulp gevraagd)

Ik ben op zoek naar een Bulova Snorkel 96B344 zie onderstaande afbeelding van het web. Vintage vibe maar toch nieuw en waterdicht.

In mijn zoektocht kwam ik enkele vintage modellen tegen die mij toch ook wel erg aanspreken. Helaas weet ik hier vrij weinig van en hoop ik dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen.
Enkele modellen hebben een volledig gladde en lege bezel. Hoewel compleet nutteloos natuurlijk vind ik de uitstraling erg gaaf. Maar is dit origineel? Zie onderstaande foto van het web.

Verder kom ik dit type tegen met verschillende bezels, wijzers en glaasjes.
Weet iemand hier meer van? Welke type bezel hoort er op dit model en weet iemand misschien op welke band dit horloge oorspronkelijk werd geleverd? Heeft iemand misschien een foto van een volledig origineel exemplaar of zijn er meerdere versies uitgebracht?

5 likes

Top horloge!
Van de vintage modellen weet ik niet veel, maar er zijn vast experts hier op het forum.
Ik heb zelf de GMT versie 98B407

9 likes

Die is ook erg mooi ja. :ok_hand: Ik heb alleen niks met de GMT functie.

1 like

Je kunt uren kijken op Google, zoek maar op devil diver :saluting_face:

Dat klopt het zijn er genoeg, hier weer een variant met ‘selfwinding’ op de plaat.

De modellen die ik mooi vind zijn zo rond de EUR 1.000,-, voor dat geld wil ik wel een originele vandaar mijn vraag.
Het lijkt er op dat er veel verschillende versies zijn en het daardoor lastig te achterhalen is of ze origineel zijn of niet.

1 like

Klopt, vroeger waren referenties wat minder strak dan nu… en informatie was slechter bij de klant dus waarom niet je oude parts opmaken…

Je hebt zo bij sommige merken honderden referenties met kleine variaties.

Ik denk wel dat de bezel markeringen had moeten hebben. Dus die blanco bezel lijkt me kapot, weggepolijst of mist een inzet.

1k lijkt me veel geld.

1 like

Dit soort, uit die zelfde periode is mijn favoriete.

Maar het beste is gewoon zoeken zoeken zoeken. Je weet op den duur wel wat een juiste is. En een koopje vinden vindt je niet standaard op de standaard verkoop sites. En vaak is goedkoop duurkoop. Check ook Instagram. Daar zie je vooral kloppende exemplaren

1 like

Ik zou lekker voor een vintage Squale gaan. Leuk merk, met mooie historie op het gebied van duikershorloges. :shark:
Squale Diver

Of gewoon een nieuwe. Lekker praktisch en degelijk.
DIRECT BESCHIKBAAR - Squale 2001 HERITAGE 2001LAVAL.HT Limited Edition –  WATCHDAVID.SHOP

1 like

Bedankt voor de uitleg. 1k Is inderdaad een hoop geld maar op Chrono zijn er bij die EUR 1.500 durven te vragen. Ik heb geen idee of dat klopt maar voor een net exemplaar met originele stalen band heb ik wel 1k over.
Ik blijf nog even doorzoeken.

Goede tip!

Ook mooi inderdaad maar heb echt mijn zinnen gezet op een Snorkel, eventueel een reissue.

1 like

1,5/k voor een hele mooie is niet een heel gekke prijs.

1 like

Dit gaat je zeker helpen:

https://mybulova.com/bulova-models?gender=Mens&model=679

1 like

En hier info wat betreft de (stalen) band:

Te zien op oude advertenties:

Nb: zie dat het bij deze geen snorkel betreft.

1 like

Ik heb zelf ook veel op het WWW gezocht maar er zijn heel veel verschillende type’s en uitvoeringen.
Net even andere uurmarkers, wijzers, bezelring, kleuren en indeling van de bezel. Zoek een mooie op en ik zie ze ook voor tussen de 800,- en1500,- en zelfs hoger te koop staan.

Zelf heb ik deze:

1 like

Er staat ook een mooie vintage Zodiac Sea Wolf in het blauwe gedeelte. Die heeft een beetje dezelfde vibe als een Bulova Snorkel. Sterker nog, de Sea Wolf was eerder, dus ik vermoed dat dat model Bulova heeft geïnspireerd.

1 like

Goede suggestie.

1 like

De eerste die je laat zien klopt niet. De tweede is me wat te glad gepolijst.

Je kan ook op zoek naar het origineel van de reissue die je laat zien. Geen idee of die nog een beetje te krijgen zijn. Mijn ex:

Of naar een Accutron. Geen idee of die nog een beetje te krijgen zijn. Mijn ex:

Mocht je voor de Sea Wolf willen gaan, dan zou ik hier op het forum even zoeken naar een draadje over radium en dan pas je beslissing nemen.

2 likes

Bedankt voor de reacties allemaal. Dit gaat mijn zoektocht zeker helpen.

Het is gelukt! Ik heb hem gevonden. Een smetteloos exemplaar was er niet te vinden dus ik heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt.
Het exemplaar die ik heb gevonden geeft ook meteen aan waarom enkele exemplaren een volledig gladde bezel hebben. Voor mij was belangrijk dat het horloge origineel is. Mogelijk ga ik deze bezel ook nog helemaal kaal maken. Een onderhoudsbeurt gaat hij sowieso nog krijgen hoewel hij goed te tijd houdt. Een nieuwe Tropic is onderweg en wie weet vind ik er nog een mooie stalen band bij. Tips zijn welkom.

Overigens heb ik de Bulova Snorkel 96B344 ook gepast maar ik vond deze uiteindelijk veel te groot en te lomp.

1 like