Vorige week gescoord op Uhrforum : een Bulova Super Seville. Weliswaar niet de gegeerde met ETA automaat, maar wel met quartz. Tot voor kort wist ik niet eens dat de Super Seville ooit in quartz werd verkocht.
Eentje uit 1989 met een wat bijzondere kleuren : bruin, anthaciet en goudkleur. Nooit voorheen gezien. Blijkbaar ook niet door jullie, want bij plaatsing in “Het Grote incoming” topic kwamen al vlug opmerkingen of deze origineel is.
Welnu, ik heb vergeleken met detailfoto’s op google, exemplaren van 1987 en 1989 : wijzerplaat, wijzers, lay-out, kast, kroon én band zijn origineel.
Zoals je kan zien op de foto’s heeft de wijzerplaat een mooie sunburst. Het glaasje is krasvrij. Geen idee of het glaasje origineel, vervangen of aftermarket is.
Er werd geopperd dat de wijzerplaat en band niet origineel zijn qua kleur, want nooit voorheen gezien op foto’s.
De wijzerplaat met sunburst lijkt mij onmogelijk om niet origineel te zijn.
De band in zijn anthracietkleur met goudkleurige schakels : zou deze uit elkaar gehaald zijn om samen met de kast van een coating te voorzien ? Dit is mogelijk, maar eerder unlikely gezien het een quartz betreft. Dit vraagt veel werk én centen. Het sop lijkt de kool niet waard.
Hier is ie dan.
Volgens sommigen een Frankenbulova. Maar misschien wel een unikaat. Of wie weet : een zeldzaam prototype van Bulova.
Ik durf er ook wel geld op in te zetten dat Bulova geen zwarte Super Seville uit heeft gebracht. Maar desalniettemin, who cares? 9 van de 10 zijn tegenwoordig ook al redials.
Top. Ik had de verkoper ook direct een bericht gestuurd. Achteraf en als ik jouw foto’s zie past hij in deze kleurstelling niet bij mij. Geniet van je aankoop!