NA: Bulova Super Seville incl een dilemma

De Bulova Super Seville Day-date stond al een poosje op de radar, en toen ik een paar weken geleden er eentje in het geel goud met gouden plaat op Ebay voorbij zag komen (met mooie dosis patina) ben ik maar eens voorzichtig gaan bieden. En jawel, midden in mijn nachtdienst, had ik hem te pakken voor een acceptabel prijsje. Leuk nu kon het wachten beginnen.

De verzending met DHL verliep zeer vlot en met 2 weken lag hij zorgvuldig ingepakt op de mat.
Wat een leuke klok! Mooie patina op de dail (welke wel een redail is heb ik begrepen). Maar ik vind het het echt een tof ding. Dat zwarte bandje is niet helemaal je van het, maar goed daar komen we nog op… plaatjes :sunglasses:

Nu een weekje om de pols en dan komt het dilemma…
Het goud op de kast is toch wel flink aangetast, had ik al wel gezien op de achterkant. Maar ook onder de fluted bezel ring zit wat slijtage.
Het uurwerk zou “recent” een service hebben gehad, maar ik vermoed dat “recent” in dit geval een rekbaar begrip is… Uurwerk loopt wat traag dus een nieuwe service is nodig.
Plekjes

Waar blijf dat dilemma nou kerel???
Nou vooruit: Wat ga ik ermee doen? Dacht eerst meteen te flippen, maar wil geen klokje verkopen dat een service nodig heeft.
Ok houden dus… Maar wat doen naast de service?

Optie 1: Alleen service, ander bandje en lekker dragen
Optie 2: Service, bandje en de kast opnieuw laten vergulden.
Optie 3: service en dan de kast ontdoen van de gouden laag. (zie voorbeeld)
image

Optie 3 is degene die mij nu het meest aanspreekt. Ik zou de kast zelf wel willen aanpakken, maar volgens mij is het verwijderen van de bezel een klusje waar ik te onervaren voor ben. Dus op zoek naar een horloge maker die de service wil doen en evt het goud eraf kan halen of mij even mijn gang laat gaan met de kast.

Benieuwd naar wat mede HF’ers ervan vinden en/of tips hebben.

2 likes

Gefeliciteerd! Het blijven mooie klokjes.

Ik zou zelf voor optie 2 gaan, dan krijg je het weer zo dicht mogelijk tegen originele staat aan. Al moet ik zeggen dat je foto ook mooi is. Met een two tone president of jubilee zou dat ook best gaaf moeten zijn!

Succes!

Edit. Ik besef me dat jij een gele/ gouden plaat hebt. Dan zou ik voor optie 2 gaan.

1 like

Verkapte rolex hommage verkoop topic!!

But seriously. Goud is niet mijn ding maat tis een prachtding.
Servicen en dragen die handel. Opknappen kan altijd nog wel.

1 like

Optie 2, mooi horloge dus gewoon doen.

Optie 3 wat jij laat zien dat horloge heeft inderdaad een andere kleur wijzerplaat.

1 like

thanks allemaal. Die getoonde two tone Bulova is wellicht niet het juiste voorbeeld qua wijzerplaat maar dit was ooit wel een volledig gouden kast. Is netjes kaal gemaakt en ik vind het wel gaaf zo.

ter vergelijk, two tone met wel een goud kleurige wijzerplaat:

Precies. Absoluut niet voor optie 3 gaan :wink:

2 likes

Ik zie wel wat hobbels op de weg. Als je er desondanks blij mee bent geen problem natuurlijk.
Zo niet, heb je er al eens over gedacht om je aankoopbescherming van PayPal/eBay te gebruiken.
Je hebt immers argumenten voldoende om hem te retourneren.

1 like

Ben tevreden met de aankoop, wist dat ik geen zgan kocht. Dus ga de koop niet proberen terug te draaien.

De wijzerplaat vind ik juist mooi zo.

Alleen nu bedenken wat ik met de kast ga doen…

1 like

Ik vind het persoonlijk juist mooi om er een 2tone van te maken. Zelfs met deze kleur dial. Succes met de keuze iig :smiley:

1 like

Thanks! Gaan er nog even rustig over nadenken.

1 like