NA: Bulova Wilton GMT

Gisteren aangekomen, helemaal vanuit de Herenstraat in Voorburg, deze nieuwe loot aan de stam van de mechanische True (of Traveller) GMT horloges: de Bulova Wilton GMT.
Bij dit type GMT-horloges zijn de GMT- (of 24 uurs-) wijzer en de lokale tijd- (of 12 uurs-) wijzer los van elkaar instelbaar. De 12 uurswijzer kan in stapjes van 1 uur voor- en achteruit gezet worden, terwijl de 24 uurswijzer stil blijft staan. Daarbij kan zelfs de datum niet alleen vooruit, maar ook achteruit gezet worden (bijv. bij het passeren van de datumgrens).
Dit in tegenstelling tot het andere type, het Office GMT horloge, waar die twee aan elkaar gekoppeld zijn. Als je daarbij de 12 uurswijzer verstelt (als je al reizend in een andere tijdzone terecht komt) gaat de GMT (24 uurs-) wijzer mee en dat wil je dan niet, want de GMT tijd is overal hetzelfde).

Tot voor kort waren deze (mechanische) True GMT horloges prijzig, want dergelijke uurwerken zaten alleen in modellen als de Rolex GMT-Master II en de Omega Seamaster 300M GMT. Door de komst van een nieuw uurwerk, de Citizen 9075, is dat prijsverschil sinds vorig jaar aanzien geslonken en inmiddels is er een reeks veel betaalbaarder True GMT-horloges op de markt gekomen, waaronder dus deze Bulova, maar ook modellen van misschien minder bekende merken als Bauhaus, Zeppelin, LIP en verschillende microbrands.

Maar genoeg letters en woorden; het gaat natuurlijk om de plaatjes. Hier zijn ze:

47 likes

Dank voor de toelichting Huibert. Leuk om te lezen. Gefeliciteerd met deze travel NA. Ik weet wat jij meeneemt op vakantie

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een bijzonder mooie aanwinst!!
Schitterende kleur wijzerplaat.
Ik wens je er een mondiale tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Van harte! Een mooie aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Ziet er erg fraai uit deze Bulova Wilton GMT ! :ok_hand:

1 like

Een GMT is altijd goed👍🏻

Heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi hoor, veel draagplezier :ok_hand:t2:

1 like

Mooie, bijzondere aanwinst. Veel plezier ermee.

Hele mooie Bulova, veel plezier ermee!!:watch:

Prachtig!

Bijzondere Bulova! Geniet ervan :+1:

Tof! Veel draagplezier!

Toffe Bulova met fijne gmt functie :+1:

Hoi Huibert, gefeliciteerd met je Bulova Wilton :ok_hand: :+1:.
Leuk horloge en dito plaat, speel eens met het licht van deze plaat :smiley:. Wens je veel draagplezier :+1:

Mooie gmt, had deze nog niet eerder gezien.
Geniet ervan! :+1:

Gaaf ding, draag hem in gezondheid :+1:t2:

Klopt Ferry, is moeilijk te zien op de foto, maar op de plaat is een wereldbol geprojecteerd met de continenten, meridianen en grootcirkels. Die zorgt weer voor een soort reflectie op de foto. Vanuit een andere hoek bekeken zie je steeds een ander stuk scherp.

1 like

Heb even gekeken naar die Bulova, werd een beetje hebberig. Maar wat jammer dat die maar 3 atm is, snap ze af en toe niet hoor. Pakkingen zijn echt niet zo duur, dus 10 atm en ik had er voor gegaan.
En dan vooral voor die met die mooie plaat :cry:

Mooie Bulova gefeliciteerd geniet ervan.