Dankzij het horloge forum is de horloge reis aan verandering onderhevig. Ik kocht in de zomer van 2021 mijn eerste echte horloge, na te zijn besmet met het welbekende virus door mijn zoon.
Verleden jaar kocht ik voor mijzelf een vijftal horloges. Het startte met mijn grail (is die dat nog steeds?), maar achteraf gelukkig kocht ik ook merken en modellen in andere, lees; goedkopere, prijsklassen. Toen ik iets meer dan een jaar geleden me aanmeldde voor dit forum bestond mijn voorkeur en interesse uit Tudor en Tag Heuer, onder invloed van de voorkeur van mijn zoon.
Ik kende de bekende merken en keek allereerst mijn ogen uit vanwege de vertegenwoordigde grote merken. Ik kreeg interesse in: Jaeger LeCoultre, Blancpain, IWC, Longines etc.
Maar zag ook veel interessante en toen nog voor mij onbekende merken. In het begin zag ik uiteraard het verschil niet tussen mode, -plak -en echte horlogemerken, maar door veel van jullie kennis tot me te nemen is dat ogenschijnlijk veranderd.
Na de Tudors kwamen er Longines, Hamilton en Citizen bij. Anders van bouwkwaliteit, anders van afwerking, etc. maar tevens anders geprijsd. Dat heeft mijn smaak en ondertussen bescheiden collectie qua inzicht veranderd.
Ik ben nu meer en beter bewust van de prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast moet elke aanschaf echt iets toevoegen aan de collectie.
Van gmt tot toolwatch, van duiker tot chrono, van dresser tot een guilloche dial.
Die variatie vind ik prettig. En leuk om te zien dat net als bij wijn en single malt whisky je smaak veranderd en ontwikkeld. Lang verhaal kort: toen ik voor het eerst een California dial zag dacht ik, wie verzint zoiets. Totdat de Nomos, via de vele foto’s op het forum, me overtuigde.
Ik ben gaan Googlen en kwam uiteindelijk o.a bij de Timex Marlin California dial uit. Wat een tof horloge. Plain voor een California dial. Kleur van de wijzerplaat is cool en afwijkend. Uiteraard een automaat, want dat hield me tegen bij de Club van Nomos.
Vele malen de website bezocht en nadat mijn vrouw gek werd van de foto’s die ik liet zien, toch maar de trekker overgehaald. Het lange wachten, 6 dagen uiteindelijk, kon beginnen. Vandaag in ontvangst genomen. Dikke blij
Wat een aparte doch mooie toevoeging. Compleet anders dan de rest. Morgen dragen naar kantoor en waarschijnlijk de hele dag afgeleid zijn. Mijn eerste Timex