NA: Camille Fournet strap

Vorige week een croco band besteld bij Camille Fournet voor mijn Speedy.

Ben voor een customised band gegaan. Mat croco aan binnen en buitenkant met een stevige padding van 6mm. Handgestikt in zelfde kleur als het leer.

Twee weken na bestelling kwam de band binnen en ben zeer content!

Met name handig zijn de pushpins die via een palletje aan één kant in te schuiven zijn. Tooltje om banden te wisselen is dan niet meer nodig:

Erg blij met de fraai gevormde croco ”scales”…

10 likes

Topkwaliteit banden, JLC haalde ze er ooit, maar zoals alle fabrikanten wordt er tegenwoordig aanbesteed dus wisselt het atelier nog weleens.

1 like

Dit is wel een heel mooie kwaliteit band zeg! Zo zie je ze niet zo vaak. Wat voor prijsniveau hebben we het over in dit geval? :slightly_smiling_face:

1 like

Was aardig aan de prijs met 275 euro. Geef ik normaal niet snel uit aan een bandje, maar wilde topkwaliteit. En voor de Omega strap betaal je een veelvoud en die is dan niet eens 100% naar wens…

1 like

even nieuwsgierig… waarom ook croco aan de binnenkant ?

speciale reden (slijtage/comfort/?), of vind je dat gewoon mooier?

1 like

Dit is echt prachtig! :ok_hand:

Gezien de kwaliteit is het niet eens duur. Ik liet een paar jaar terug een alligator band door Hirsch op maat maken (vanwege extra brede pols) en moest bij de betreffende juwelier ook 265 Euro afrekenen. Mooi bandje en echt alligator uiteraard, maar deze Camille Fournet is echt veel mooier!

Veel plezier ermee! :slightly_smiling_face:

1 like

Puur esthetische overweging!

1 like

Mijn beste,

De kleren maken de man!!
En dat zo’n magnifieke horloge-band hierop geen uitzondering is,
moge duidelijk zijn.:+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik blijf er plaatjes van schieten :grimacing:

1 like