NA Campanola Amamitsuhoshi

Less is more is geen uitspraak waar je mij op kunt betrappen. Ik houd wel van uitbundig.

De eerste keer dat ik de Campanola lijn van Citizen tegenkwam sprak de weelderigheid van de ontwerpen me sterk aan.

Wat de Lexus voor Toyota is, is de Campanola voor Citizen. Zo leg ik dat uit aan mijn vrienden zonder horloge tic.
Handgemaakt en met groot gevoel voor detail.
Het duurde even voordat ik vond dat ik een NA verdiend had, maar inmiddels wist ik al zeker dat het een Campanola zou worden.
Maar welke kies ik? Lange tijd staat een wijnrood exemplaar bovenaan mijn verlanglijstje.
Totdat ik me besef dat de centrale secondewijzer alleen op afroep beweegt. Chronograaf natuurlijk.
Omdat ik graag de seconden voorbij zie tikken verschuift mijn aandacht.
De Campanola Amamitsuhoshi komt in beeld.
Maanfase, dag van de week, maand en een tikkende secondenwijzer want quartz eco drive. Met deze complicaties vind ik quartz te prefereren. Om nu elke keer dat ik een paar dagen een ander horloge draag alles weer op tijd te zetten, gaat me te ver.

De Amamitsuhoshi is er in een aantal versies. De cirkel waarin de naam en maanfase zich bevinden is belegd met steentjes.
Voor mijn smaak komt dit het beste tot zijn recht in de zwarte versie.
Daarbij vind ik de versie waar de dagen van de week en de maanden een font in perspectief hebben het mooist.

Half december vorig jaar nam ik contact op met de professionele verkoper in Japan. We werden het snel eens over de prijs en ik drukte op de knop.
De Amamitsuhoshi was onderweg en vijf dagen (!) later al binnen.
Grote blij. Totdat ik er achter kwam dat het verzet van de dagen van de maand niet functioneerde.
Enigszins chagrijnig nam ik contact op met de verkoper die me naar het servicecentrum in Duitsland doorverwees.
De volgende dag alweer afscheid mogen nemen van mijn aanwinst en het grote wachten begon.
Deze week mocht ik het horloge weer in ontvangst nemen en nu kan ik er echt van genieten.

Hieronder wat plaatjes. De komende tijd zullen jullie er meer tegenkomen in verschillende topics, want zoiets moois wil ik natuurlijk delen : D

69 likes

Gefeliciteerd, en zoals bijna elke Campanola is ook dit weer een bijzonder ontwerp, goed afleesbaar zelfs! Veel plezier ermee :ok_hand:

2 likes

Oeh. Ja. Die is lekker.
Gefeliciteerd met deze fantastische aanwinst!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een markante aanwinst!!

Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd!
Heel apart

1 like

wat een leuke (Lexus :smiley:) Campanola :ok_hand:
bij een citizen liefhebber hoort een Campanola wel in de collectie, en ook ik heb er 1 (wel een ander model)
draag hem met plezier

1 like

Cool, veel draag plezier

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Wauw, wat een unit - als door een optische illusie lijkt dit ding wel zo groot als een dinerbord, als ik de foto’s bekijk :rofl: cool hoor! Altijd leuk als mensen een bijzondere smaak hebben, en daar ook moeite voor doen. Veel draagplezier!

2 likes

Mooi man :ok_hand:

1 like

Congrats, wat een uurwerk!

1 like

Heel leuk!
Veel plezier met je NA.

1 like

Bijzondere aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze beauty! Een werkelijk zeer mooi horloge! :ok_hand:

1 like

Als ik een “moeilijk” horloge zou moeten kiezen had ik op zeker voor een Campanola gekozen.
Prestige merk voor Citizen waarvan ik niet het idee heb dat het rendabel is voor het moederbedrijf.

Prachtig ding.
Gefeliciteerd.

1 like

Had er nog nooit van gehoord. Heel veel plezier met dit bijzondere horloge!

1 like

Erg gaaf, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst😀

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Heel erg mooi!

1 like