In de (lange) zoektocht naar een mooie watchroll ben ik uiteindelijk bij de watchroll van Capra Leather uit Colombia terecht gekomen.
Diverse merken bekeken (o.a. Carapaz en Bosphorus) maar toch gekozen voor Capra vanwege het kunnen personaliseren met mijn initialen en de bijpassende stand waar de watchroll mooi in past, de onderzijde kan gebruikt worden als soort van werkmatje!
Op het moment van bestellen was de watchroll enkel leverbaar met een magneetsluiting. Omdat ik automatische horloges wilde opbergen leek mij dit niet handig, bij navraag kreeg ik snel een reactie en kon de watchroll ook met een pinsluiting worden geleverd. Op de foto’s was ik niet overtuigd maar in het echt valt het gelukkig minder op dan ik had verwacht en vind ik het helemaal niet storend, het past ook wel bij het leder vind ik.
Ook had ik twijfels over één open gedeelte in plaats van losse compartimenten per horloge. In de praktijk is dit totaal niet lastig en pak je er met gemak een horloge uit. De kussentjes zijn zacht maar niet slap waardoor ze altijd weer mooi in vorm komen.
De kwaliteit van het leder (heerlijke geur) en de stiksels zijn erg mooi. Je ziet dat het volledig met de hand is gemaakt en het dus niet allemaal even recht zit maar dit heeft wel iets. Ik heb de watchroll nu ongeveer 4 weken en het leder zit nu mooier in vorm dan toen ik deze net had ontvangen.
Lange (saaie) tekst misschien maar dan nu de foto’s: