NA; Carapaz Watch case

Beste mede HF’ers hier een NA topic, niet van een horloge maar van een accessoire om onze geliefde horloges veilig in op te bergen of te vervoeren. Een watch case van :point_down:t3:

Hierbij getriggerd en geholpen, qua maatvoering van de kussentjes, door mede forumlid @Herman-Jr :ok_hand:t3:

Na een kort en prettig mail contact met Felix, de eigenaar van Carapaz, de trekker overgehaald om een tweetal cases te bestellen. Eentje voor één horloge en eentje voor twee horloges.

Hierna begon een beetje het grote wachten; want op 28 december besteld, en het moest uit de Swiss komen (douane geneuzel en zo)… duurde best lang, maar na bijna drie weken werd het pakket perfect verpakt bezorgd in het Brabantse deel van het Nederlandse :smiley:

Ik kan wel stellen dat de watch cases tot de top van de markt behoren! Netjes verpakt en de eerste look en feel zijn niet anders. Stevige kwaliteit leer, mooi afgewerkt zowel de binnen als buitenzijde!

Eigenlijk mag en kan je ook niet anders verwachten. Felix heeft eerder gewerkt voor een kleine Zwitsers bedrijf welke hun cases verkocht aan Patek Philipe… hierna is Phase de Luna ontstaan. Momenteel gebruiken Patek, AP en Piaget dit ontwerp nog steeds. Voor zijn eigen merk heeft hij het railsysteem voor de kussentjes ontworpen. Everest maakt ook gebruik van dit systeem… en het is inmiddels gekopieerd daar anderen. Deze info heb ik van Felix zelf verkregen op een vraag van mij aan hem omtrent iets wat ik over Phase du Lune hier op het forum gevonden had.

Zover het weetje achter dit merk :sweat_smile:

Ik denk dat foto’s veel meer zeggen als die paar woorden die ik er aan vuil kan maken :see_no_evil:

Ploatjes :point_down:t3:

Wordt geleverd in een kwalitatief hoogwaardig kartonnen doosje met een vloeipapier om de case en een leuk, aan de binnenkant persoonlijk geschreven, kaartje…

Op de voorzijde het Carapaz logo en op de onderzijde de tekst…

En nu met inhoud :sunglasses:

Je kunt de cases krijgen voor 1, 2, 3, 4 of 8 horloges… en dat in verschillende kleurstellingen!

Mocht je nog specifieke vragen hebben… Ik hou het topic in de gaten :sunglasses:

Greetzzz en nog een fijn weekend :blush:

24 likes

Mooi spul zeg.

1 like

Erg knap ! Komt er ook nog wel eens :grinning_face_with_smiling_eyes: maar degene die ik in de collectie heb zijn deze kwaliteit nog niet waard :joy:

1 like

Thenks :blush:

@W2them jij hebt ook een hele knappe watch roll :ok_hand:t3:

1 like

Zeker heel tevreden van :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

1 like

Heel erg mooi👌🏻

1 like

Komen daar nog importkosten bij?

1 like

Daar moet je inderdaad wel rekening mee houden!

1 like

Zeer fraai ding! Er zal wel weer een discussie losbarsten of het zijn geld waard is, maar voor mij verrijkt een mooie opberger de ervaring wel.

2 likes

Precies dat :ok_hand:

Die mening deel ik :sweat_smile:

1 like

Mag ik hieruit concluderen dat deze geschikt is voor mensen met forse polsen? Ik heb een roll van Wolf maar mijn horloges passen niet echt op. De eerste die een roll maakt waar ik mijn horloges met stalen banden op krijg, heeft mijn aandacht. Zo abnormaal is 16,5 cm toch niet? Ik vraag dit voor een vriend.

2 likes

Mijn polsmaat is 16,5 a 17 cm! Voor mij was dat ook de vraag… ze zijn net een tikje minder groot als de Rolex kussentjes; althans je kunt ze net iets meer bij elkaar knijpen. Dit zonder dat de band op strakke spanning staat! Gewoon perfect!

Wolf was qua maat ook voor mij een no go!

2 likes

Zo’n Wolf case is wel cool ja
Ik denk eraan er ook nog een x eentje te nemen :ok_hand::ok_hand:

1 like

Wolf heeft niet van die independent kussentjes volgens mij :thinking: Dat is echt wel een must wat mij betreft; Zoals Everest; Carapaz of met drukkers zoals bij die van Schaap en Citroen.

1 like

Hoopgevend! Dan moeten we de Wolf maar gaan upgraden naar een Carapaz.

Zeker. Serieus mooi. Maar ik heb er niets aan omdat ik mij DJ er niet op kan krijgen.

1 like

Ik ga de 2e hands markt hier op t forum ervoor in de gaten houden.

2x te laat geweest al :rofl:

1 like

Zeer mooi :smiley:

Zo dan dit is wel erg mooi spul👍

1 like