Ik ben een toolwatch-fanaat. Mijn horloge-collectie bestaat dan ook voornamelijk uit duikers, chronografen, horloges met militaire heritage etc. Een echte dresser ontbrak dan ook.
Toen ik van het voorjaar eens een Cartier Tank om de pols had bij een AD, was het zaadje gepland. Dit is de dresser die de collectie compleet moet maken. Ik plaatste een berichtje op het forum waarin ik mijn zoektocht naar een Cartier Tank kenbaar maakte. Ondanks enkele berichten van forum-leden (waarvoor dank natuurlijk!) zat het voor mij perfecte exemplaar er niet tussen.
2 weken terug gingen we voor onze huwelijksreis naar het mooie eiland Bali. Mijn kersverse vrouw heeft op Schiphol een mooie Tag Heuer op de kop getikt (deze had ze al lang op het oog en kon ze nu voor een leuke prijs aanschaffen). Ik mocht van de gelegenheid gebruik maken om even bij Cartier te kijken. Spijtig genoeg hadden ze de Tank Must niet in de maat die ik voor ogen had. Balen!
Het bleef toch een beetje jeuken. Er bleek op Bali een Cartier-boutique te zitten; er zitten er slechts 2 in heel Indonesië waarvan dus een in de buurt. Toch maar even een kijkje genomen daar.
De rest is geschiedenis. Mijn collectie is compleet met deze prachtige tijdloze dresser. Nog wat leuke goodies meegekregen, zoals een lekker luchtje (Cartier L’envol), een travelpouch en een schoonmaaksetje. Maar het leukst vind ik de Cartier zelf natuurlijk; als souvenir van een mooie huwelijksreis.