NA: Casio A1100

Na mijn eerste horloge, een Stowa ter gelegenheid van mijn 1e heilige communie cadeau gekregen van mijn grootmoeder (helaas onvindbaar), kreeg ik, toen ik 15 werd, een hypermodern horloge, een Casio. Die kostte destijds 225 gulden weet ik nog. Bijna dag en nacht droeg ik die, op school, op de uni, met sporten en uitgaan, tijdens Scoutingkampen, bij werk in de tuin bij pa en ma thuis, tja, waar en wanneer eigenlijk niet. Enige jaren later als werkstudent bij Siebel, waar jasje-dasje nog de rigeur waren (nu schijn je zonder zwart geverfd of geblondeerd haar, piercings en tatoeages niet meer door de sollicitatieprocedure te komen), droeg ik de inmiddels danig bekraste en gebutste Casio ook daar, maar daar keken collega’s toch wel zéér afkeurend naar. Dat kon echt niet meer. Van mijn eerste salaris en wat spaargeld kocht ik vervolgens met 40% personeelskorting een Cartier VLC (die post ik nog wel eens; daar begon de verzameling pas echt mee…), en de Casio ging in het doosje een kommervol bestaan leiden ergens in een doos op zolder. Tot mijn vreugde is het Casio-model van toen weer op de markt gekomen, voor een prijs van 119 euro, maar bij Bol stond er een voor 99 euro, dus die heb ik besteld. Het is net alsof het horloge nooit weg is geweest… Nu die Stowa nog zien te vinden!

57 likes

19 likes

Gefeliciteerd met je Casio! :hugs::pray:

Wel nostalgie dat Casio blauw. :slightly_smiling_face:

1 like

Dank je! Jammer dat blauw er niet meer is. Ook toen, begin jaren 80, zag je voornamelijk zwart, dus dat blauw is wel vrij uniek, dacht ik. (Een scoutingvriend had destijds dezelfde maar in zwart.)

Geinig ding.

1 like

Mooi verhaal bij een mooi horloge!

1 like

Dat heeft uiteraard betrekking op de Stowa, niet op mijn grootmoeder. Die ligt in het familiegraf, dus die hoef ik maar te laten opgraven. Maar die Stowa…

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Grazie mille!

1 like

Van harte, erg leuke klok :blush::+1:

1 like

Heel jammer van de Stowa. Geweldig dat je je Casio weer “terug” hebt!

Veel plezier ermee!

Ik wacht met smart op de heruitgave van de Casio W-35 Marlin, soort gelijk Casio verhaal geldt ook voor mij…

Foto van het web:

4 likes

Wat een toffe heruitgave :ok_hand: lekker retro :wink:

1 like

Van harte met deze prachtige Casio,
maar 1 ding begrijp ik niet helemaal, waarom niet gewoon even een nieuw batterijtje in de oude en die weer lekker gaan dragen?
Vintage Casio’s zijn helemaal hip :grinning:

1 like

Nice , gefeliciteerd

1 like

De ouwe heeft sinds 1989 geen batterijwissel meer gehad, die laatste lege zit er dus nog in en zal helemaal uitgelopen zijn…

Gaaf, veel plezier ermee!

1 like

Je bent je horloges trouw, dat kan niet iedereen hier zeggen. :wink: :+1: Casio forever!

1 like

Leuk verhaal bij deze heruitgave. Gefeliciteerd met je NA

1 like

Tof verhaal, geniet ervan!

1 like

Ik zou hem toch gewoon eens open maken.

2 likes