NA - Casio Duro plus een bedankje

Dit is voor mij toch wel bijzondere NA. Ik had een tijd terug een Casio weggeven aan de destijds nieuwe lid @FlyingFox, die met de Casio op dit moment aan het varen is. Zelfs de verzendkosten waren voor mij. Gaf mij een ontzettend goed gevoel dat ik een nieuwe horlogeliefhebber blij kon maken met een horloge.

Nadat ik wat foto’s op het forum zag van Bill Gates die een Casio Duro droeg was ik getriggerd.

Waarom draagt iemand die zwemt in het geld een Casio…? En zelfs een die lijkt op een Submariner? Hmmm, ik had wat reviews bekeken, maar helaas, de Casio is vrijwel nergens te koop en al helemaal niet hier in Nederland.

Ik maakte een aantal dagen terug een gezocht topic. Ik kreeg al snel een berichtje van @ThaPapper. Kon zijn zo goed als nieuwe Casio Duro overnemen voor een mooi bedrag. Geld meteen overgemaakt en terwijl we aan het praten waren via PB kwam de Casio die ik weg had gegeven ter sprake. Hij had namelijk toevallig exact hetzelfde horloge weggeven hier op het forum aan een wildvreemde. Tot mijn verbazing ontving ik het volgende berichtje van hem:

“Ehhh, erover denkende; laat ik jou dan ook maar eens keer geluk laten hebben. De wereld zit niet al te vol met mensen die zo om anderen geven, dus wat mij betreft verdien je het.

Zodra ik de centjes heb ontvangen, maak ik ze weer naar je over en veel plezier met de Casio gewenst!”

Voelde mij hier aan de ene kant awkward bij, want het is toch wel €60, en normaal ben ik juist degene die graag dingen weggeeft, maar na wat berichtjes heen en weer er toch maar bij neergelegd. Wat een geweldige forum en wat een geweldige man is dit ook.

Hierbij ook nog een mini review van de Casio MDV106, ook wel de ‘Duro’ genoemd. In mijn ogen de perfecte beater watch. Merk dat ik het toch wel zonde vind om de SKX als beater te gebruiken, dus vandaar de zoektocht naar de Duro.

Hij heeft een diameter van 44mm. Klinkt vrij groot, maar met een lug tot lugmaat va 48 is het goed te dragen. Zelfs voor iemand met mijn polsmaat (16,8mm).

Bezel klikt goed. Wijzerplaat is voorzien van een donkergrijze sunburst een logo van een zwaardvis? Zelfde vissoort is ook op de caseback gegraveerd:

De rubberen band voelt bijzonder goed aan. Hij is zelfs voorzien van een schroefkroon… hoe kunnen ze dit in godsnaam produceren en verkopen voor onder de €50? Ja er zit een Quartz uurwerkje in, maar ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk juist super chill vind. Elke dag dragen zonder telkens het horloge heen en weer te moeten schudden en de dag en datum weer te verzetten.

Is dit de ideale echte beater voor weinig geld? Ik persoonlijk ben nu overtuigd van wel.

Bill Gates, nu pas snap ik waarom je dit horloge draagt. :ok_hand:t3:

Hieronder nog een aantal mooie plaatjes. Fijne avond verder en nogmaals dank aan @ThaPapper! :pray:t3:

48 likes

Een mooi verhaal :+1: de Paus, als ik het goed heb, draagt ook een Casio :crazy_face:

1 like

Beide heren zijn toppers, @Jur kun je niet een HF-spirit badge in elkaar flatsen?

2 likes

Nice! Wie goed doet, goed ontmoet.
Mooi gebaar @ThaPapper!

1 like

Wauw, wat een mooi gebaar. :+1: Leuk horloge voor weinig inderdaad.

1 like

Prachtig gebaar. Heerlijk om te lezen dat een goede daad beloond word😁 veel plezier er mee!

1 like

Top! En het is een zeilvis aka marlin

2 likes

Mooi hoor, bestaat ze ook op stalenband?

1 like

Mooi gebaar en mooi horloge! Die van mij komt te weinig uit de doos helaas. Blijft verbazingwekkend hoe ze het kunnen maken voor dat geld.

2 likes

De afbeelding is wel een zeilvis (engels: sailfish), maar geen marlin
images

1 like

Weet niet of de link nog werkt maar hier kon je ze bestellen: https://m.ebay.nl/itm/Genuine-Casio-Watch-Strap-for-Casio-MDV-106D-MDV106-Watch-Metal-Bracelet-/231631884695?_mwBanner=1&_rdt=1

2 likes

Ja de stalen band zat er toevallig ook bij. Vergeten te vermelden. Moet die nog bevestigen, dus weet niet hoe de kwaliteit daarvan is:

2 likes

Eens. Christiaan is de eindbaas.

1 like

Dit vind ik mooi man :pray:t2:

image

Heel tof

3 likes

Geweldig dit!! :+1:

1 like

Leuk jouw enthousiasme te zien Adil, veel plezier met de Casio gewenst. :grinning::+1:

4 likes

Top actie en top klokken!

Maar voor jou te groot adil :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze NA, bijzonder hoe het is gegaan! :ok_hand::+1:

1 like

Precies wat het forum moet zijn

1 like

Leuk verhaal!
En eigenlijk is het natuurlijk gewoon best bizar wat je voor dat geld krijgt aan horloge :ok_hand:
Dat van Bill Gates wist ik overigens niet, leuke toevoeging :ok_hand:

1 like