Het is alweer een paar weken als niet maanden terug dat ik had gevraagd voor enige tips rond budgetvriendelijke chronografen. Die is bij deze binnen!
Nog altijd blijft Casio een bijzonder merk op zn tijd. Van de spotgoedkope F91-W tot aan hun zeer luxe Oceanus lijn, van tijdloze analoge tot aan G-shock die je van de Zalmtoren zou kunnen gooien. (Beveel het nog altijd niet aan.)
Zo ook hun Edifice lijn. Een merk binnen Casio dat zich richt op vooral sportievere horloges;
Tada!! ~☆
Bij deze dus mn eerste chronograaf. En voor een redelijk zachte nieuwprijs van €100~120 is het echt een toppertje:
Met een comfortabele 40mm zit hij prima op mijn kleine ielige polsjes,
Waterbestendig voor 100m onderwater,
Een bollig saffierglaasje erop,
± 20seconden verlies per maand.
“Subdails” voor minuten, seconden, 24uurs weergave.
De datum (altijd handig!)
En een nette aansluitende stalen band
Al op al een mooie sportiefeling. Met het wat bollige glas en cirkelachtige afwerkingen in de “subdails” zou het zich moeten voorstellen alsof je op een oudere nog echt analoge dashboard kijkt! Volgens Casio hun beschrijving dan… ![]()
Ik vind em vooral erg mooi! Met zn wat donkere blauw achtergrond en rood/oranjige wijzers is het absoluut één van me favorieten!
Hij gaat voor voorlopig nog niet van de pols!
Bedankt voor het lezen! En een hele fijne avond, dag of misschien zelfs nacht verder!! ![]()