NA: Casio G-Shock DW-5600E-1VER

Na wat te hebben rondgekeken op het internet via Horlogeforum, Uhrforum en Ebay naar een tweedehands vakantie horloge heb ik uiteindelijk ervoor gekozen om een volledige nieuwe aan te kopen.
Door een tip van een forumlid heb ik dit leuke horloge voor een zacht prijsje op Amazon kunnen bestellen gisteren.
De M-5610 hebben ze ook goedkoop staan maar ik vind die solar en radiogestuurde ontvangst niet echt nodig in mijn geval.
En vanmorgen werd het keurig netjes door Bpost afgeleverd, dat is toch wel service.

Graag had ik een DW-5200 willen hebben maar het schijnt dat die heel zeldzaam zijn en dus redelijk prijzig geworden zijn.
Waarom een DW-5200? Omdat die een bijna identieke module in de kast heeft zitten als mijn Casio Marlin H101. Het is misschien wat vreemd maar die Marlin ligt echt super op de pols.
Heeft ook het halfuur signaal wat tegenwoordig op de nieuwere modellen niet meer aanwezig is, wel het uursignaal nog.
En de zelfde bedieningswijze.

Maar om nu zoveel meer te betalen voor een horloge wat ik “voorlopig” enkel op vakantie ga gebruiken of om naar het voetbal te gaan, is er wel ene beetje over.

Dat wisten de enkelingen die mij contacteerden op mijn zoekvraag mij ook te vertellen, dat als je geen verzamelaar bent en de achterliggende historiek ervan niet belangrijk vindt, je dan beter gewoon de huidige DW-5600 versie koopt.

Ik heb ook nog redelijk lang getwijfeld om misschien toch weer een Seiko SKX007 op rubber te kopen, maar misschien daarvoor nog een beetje wachten en op een goed moment een mooie mod kopen, maar dan komt weer de vraag wanneer je die weer gaat dragen, want dat is dan weer geen daily beater meer.
Ik geraak off -topic. :smile:

Dus bij deze, een leuk sportief “vakantie” horloge, met indien nodig een alarm om op tijd op te staan om naar de bakker te gaan voor pistolets en stokbrood en een timer om de eitjes te koken. :wink: :sunny:

En de chrono gebruik ik dan best na m’n laatste week verlof om de overtollige kilootjes eraf te joggen.

De band zal wel nog een beetje soepeler worden hoop ik en lichtjes uitrekken want de stand groter is dan weer te los.

Bedankt voor het kijken.
Ryan

17 likes

Lijkt mij een ideaal vakantiehorloge! Veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Een goede keuze!!
Zo ben je met deze sportieve klok van alle vakantie-markten thuis. :parasol_on_ground:️

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dank je voor deze mooie woorden :slight_smile:

1 like

Perfect voor vakantie en daarna!!!

1 like

Lijkt me ook een top horloge Ryan, geniet ervan!

1 like

Dank je wel

Beste, leuke aanwinst hoor. Veel draagplezier .

1 like

Mooie G-shock en past je prima. Ideale horloges voor wanneer je actief bezig bent (in de ruimste zin van het woord) :smile:

Veel plezier ervan :+1:

1 like

Goedendag, ik heb een vraagje over dit horloge: ik lees her en der dat het erg storend is dat het linkerboven-knopje (adjust) verzonken is waardoor je het moeilijk kan indrukken. Is daar iets aan te doen?

1 like

Goedemorgen, dat is idd jammer dat dit verzonken zit, je hebt altijd iets nodig om het in te drukken, bij mijn oude Casio Marlin is dat ook zo.
Ik denk dat er weinig aan te doen is.

Zo zal je wel genieten van de vakantie.
Gefeliciteerd met je aankoop.

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels ergens gelezen dat je het knopje zelf kunt vervangen door een knopje van een andere Casio, alleen heb ik die niet liggen. Nu maar proberen erachter te komen van welk goedkoop modelletje het knopje past, dan wil ik die wel gaan aanschaffen en opofferen.