NA Casio G-Shock GA-2100-1A2ER

G-Shocks hebben voor mij altijd een cool-factor gehad, maar het was nooit iets waarvan ik vond dat het bij me paste. Tijdens mijn jongere jaren kwam de G-Shock marketing goed op gang en zag je overal wel G’s en Baby-G’s. De duurzaamheid, functies en/of speelsheid van de G-Shock hadden een zekere aantrekkingskracht. Maar het was niet mijn horloge.
En alhoewel ik wel met een schuin oog naar een 5600 ben blijven kijken, haalde het me nooit over de streep.
En dan was daar ineens de GA-2100… Het stemmetje in mijn hoofd zei echter “Don’t buy the hype”.

Nu, een aantal jaar en een aantal modellen verder, ben ik ervan overtuigd dat de GA-2100 een blijver is. Aangezien ik op zoek was naar een vakantie-beater was het dan ook tijd om een bestelling te doen:

!

Ondertussen zijn er ook Solar/Bluetooth modellen op de markt. Alhoewel ik graag solar had gehad is een batterijtje vervangen om de x aantal jaar nu ook niet het probleem. De leesbaarheid was belangrijker. Daarom ben ik voor een exemplaar met een beetje kleur gegaan.
Is het een perfect exemplaar? Zeker niet. De indicaties zelf hadden ook wel blauw mogen zijn (mod incoming?). En door het overlappen van de wijzers - zie foto - is het uur niet altijd goed af te lezen.

!

Deze NA was ook een beetje vertraagd. Ik kreeg hem namelijk net voor een tripje. Blauwe accenten gaan blijkbaar wel lang mee, ook voor bruggen.

!

Ik had verwacht het originele bandje niet comfortabel te vinden en had al nieuwe end links besteld, zodat ik een nylon bandje kon gebruiken. Deze zijn jammer genoeg niet exact dezelfde kleur van de kast, maar geven de G-Shock wel weer een nieuwe look.

Het originele bandje was uiteindelijk comfortabeler dan verwacht (ik vind het zelfs beter dan rubberen bandjes) en die gaat er waarschijnlijk gewoon weer terug aan.

25 likes

Gefeliciteerd met je NA. Ik vind ze stiekem toch ook wel leuk. Toch maar eens gaan passen. Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe Casioak! We hadden onlangs al een korte discussie over de verschillende uitvoeringen in het Casopak Only topic. Leuke versie dit. Goed om te lezen dat het originele bandje meevalt, ik had daar twijfels over n.a.v. het originele bandje bij mijn Casio Duro. (sterk maar stug)
De adapters voor standaard bandjes passen echter ook goed zie ik.

Veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi
Met een G-Shock sla je eigenlijk nooit de plank mis.

1 like

Gelukkig heeft Casio voldoende versies van de Casioak zodat er wel voor iedereen wat bij zit.
Ik heb ondertussen ook de metalen versie in het echt gezien en hij ziet er beter uit dan ik dacht. Nog altijd glimmend, maar toch beter. Vergeten een foto te maken natuurlijk :man_facepalming:t2:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze solide aanwinst.
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge, ik kijk ook wel eens naar een G-Shock maar nog nooit van gekomen, misschien…
Veel plezier met de jouwe!!:watch:

1 like

Leuk foto verslag. Gefeliciteerd met dit fijne horloge.

1 like

Mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je robuuste NA. Jij bent klaar voor meerdere vakanties :heavy_check_mark:

1 like

Het kan in allerlei topics al maanden over vakantiebeaters gaan, maar dit zijn de echte.
Veel plezier ervan.

1 like

Van harte! mooie kleurencombi! :+1:
Heb zelf toevallig vorige week deze zomerse Solar/Bluetooth Casioak gekocht voor de vakantie.

3 likes

Nice. Die knalt wel lekker. En met positieve display. De negatieve display is wel leesbaarder dan op foto lijkt, maar toch zal jouw display duidelijker zijn.

1 like