Na: Casio G-Shock GA2100 1A1ER

Hallo kinders, welkom op deze zaterdagochtend, hierbij wil ik jullie kennis laten maken met mijn laatste aanwinst. Ik ga er niet al te diep op in, ik laat het luchtig. Verder ben ik niet zo sterk in reviews schrijven dus sorry als het allemaal wat over the place is, desalniettemin enjoy!

Ik heb altijd een beetje een aversie gehad tegen G-shocks, ik vond ze groot, lomp en eigenlijk ronduit lelijk maar het is een iconisch horloge wat eigenlijk in elke collectie wel thuis hoort, behalve de mijne dan. Tot dit horloge uitkwam, ik was best een beetje verrast toen ik dit horloge voor het eerst op reddit zag en het verbaaste me dat dit een G-Shock was, het lijkt er namelijk niet eens op, des te beter want dit vond ik wel heel erg wijs en ik wilde m maar wat graag hebben.

Ik wilde m dus al vrij lang hebben, maar gezien het feit dat dit een vreselijk gewild model is was ie constant uitverkocht en omdat ik andere uitgaven had werd het m steeds niet. Op marktplaats worden ze verkocht voor ruim boven de “listprijs” (ja dat zeg ik gewoon bij een Casio) ik heb ze gezien voor 170 euro… daar gaan we natuurlijk niet aan mee doen want dat vind ik onzin voor zo’n model. Tot ik een paar weken geleden gewezen werd op een site van plazajuwelier waar die gewoon enigszins op voorraad was! Na 2 weken bedenken en wachten tot ik misschien toch een normale tweedehands advertentie voorbij zag komen, waar ik overigens heel dichtbij was maar helaas, toch maar besloten via plazajuwelier te bestellen. Besteld, gewacht en tadaaa hier is tie dan…:

De Casio G-shock GA2100 1A1ER oftewel “CasiOak”

Eerste indruk:
Ik ben aangenaam verrast, ik had 'm bij toeval vorige week in Duitsland gepast en man wat is dat een licht dingetje. Ik heb m nu net een ochtend om mijn pols maar ik merk niet eens dat ik een horloge om heb, zo comfortabel is tie. Ik heb de triple black versie, aka de stealth versie en samen met het model met de zwarte kast en lichtere wijzers vind ik deze de gaafste. Hij ziet er tof uit en draagt heerlijk.

Pluspunten:
Eigenlijk het geen wat ik hierboven beschreven heb, het is een ontzettend leuk horloge, heel licht en comfortabel. Bandje zit ook prima dus in dat opzicht heb ik eigenlijk geen opmerkingen. Ook de grootte is echt wel een pluspunt, niet opzichtig en perfect voor mijn polsen. De “iconische” vorm is ook tof :sunglasses:

Minpunten:
Wat is ie ontzettend kut om af te lezen zeg :joy: overdag valt het wel mee als je goed licht hebt maar als het ook maar een beetje donker wordt kan je het veel minder goed zien. De wijzers hebben wel lume maar ja dat werkt ook niet altijd. Het lampje doet daarintegen wel goed zijn werk. Gelukkig had ik mij hier al op voorbereid want overal waar ik las over dit model was dit echt wel een dingetje. Het zal wel even wennen zijn denk ik.

Door zijn kleinere afmetingen zijn de knopjes net iets te klein om goed te kunnen bedienen, ik zat bij het instellen behoorlijk te kutten. Maar dat is denk ik gewenning en hoe vaak gebruik ik dat nou.

Plus/minpunt:
Het voelt niet als een G-shock, het ziet er niet uit als een G-Shock en hoewel ik daar zelf geen problemen mee heb omdat G-Shocks niet mijn ding zijn, vind ik het ook wel een heel klein beetje jammer, ik denk dat Casio dit model beter onder een ander naam had kunnen uitbrengen maar dat is mijn mening en daar kan ik ook compleet mee naast zitten. Misschien is het ook een beetje biased want ik heb nooit een G-Shock gehad dus in dat geval excuus. Het heeft niet dat uitbundige wat een originele G-Shock heeft, dat over de top, ruige look wat je echt moet kunnen hebben. Dit is een ingetogen compact, rustig ogend horloge wat iedereen wel kan hebben. Ik weet daarom ook niet zo goed of dit een plus of minpunt is en dat komt gewoon omdat het naar mijn inziens geen echte G-Shock is.

Conclusie:
Ik ben echt zo blij dat ik dit model heb gekozen, ik zat nog te twijfelen tussen het model met de lichtere wijzers en hoewel ik denk dat ik daar ook heel erg blij mee was geweest vind ik dit gewoon leuker (en was die eerder beschikbaar) Ondanks dat ie niet dat ruige heeft is ie wel op zijn eigen manier stoer, lekker compact stoer zou ik zeggen. Hij zit goed in elkaar en ziet er echt heel erg leuk uit. Ik heb gewoon een “G-Shock” in m’n verzameling :sunglasses:

Ik heb inmiddels een betere telefoon maar ik kan nog steeds geen goede foto’s maken maar hier zijn ze.

Dat was het, thanks voor het lezen en prettige dag verder.

33 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooi horloge👌🏼

1 like

Netjes hoor

1 like

Heel tof model!
Ik heb zelf de zwarte met camo bezel. De knopjes zijn idd. ruk maar ik heb die na het instellen van de tijd eigenlijk nooit meer gebruikt :smile:

1 like

De groeten van zijn ‘Brother from another mother’!

4 likes

Ik heb altijd een beetje een aversie gehad tegen G-shocks, ik vond ze groot, lomp

Nou hoort dat eigenlijk wel een beetje bij G-shocks hoor… :wink:

Daarom heb ik deze kneiter gekocht en 2 dagen geleden binnengekregen :

Had tot nu toe ook niet zoveel met G-shock(s), maar deze ‘kneiter’ doe ik niet meer weg. Ietsje oversized, maar niet té. :slightly_smiling_face:

1 like

Gefeliciteerd! Groetjes van zijn grotere broer😎

3 likes


Ik heb de gruuuune. Leuk ding ja

3 likes

Leuk ding is ‘t!

1 like

Ik kan me voor 100% vinden in je revieuw😉

1 like

Dankjewel!

Zeker :sunglasses:

Dankjewel!

Die met de camo bezel vind ik ook nog wel vet inderdaad! Ja klopt ik heb er net nog even mee gespeeld en je moet er even handigheid in krijgen haha

Nice, groetjes terug :sunglasses:

Dat klopt daar staan G-Shocks ook om bekend en dat is helemaal prima maar het is echt niet mijn ding :joy: helemaal tof als je er van houd!

Inderdaad grotere broer haha!

Die is ook tof, lekker gruun :sunglasses:

Absoluut!

Daar ben ik wel blij om haha, ben ik niet de enige, lekker ding is het ook hoor :sunglasses:

4 likes

Gave G-SCHOCK :facepunch:

De gshock lijn is in de loop der jaren ook behoorlijk uitgebreid. Het begon inderdaad met stoere sport/tool horloges. Later kwamen er modieuze modellen in allerhande kleuren. Met name in de Baby G serie.
Dus niet verwonderlijk dat ze ook met wat meer ingetogen modellen kwamen.

1 like

Klopt helemaal een model wat ik ook nog wel door de vingers kan zien is de DW5600, de rechthoekige, die is ook wat ingetogener. Maar als ik aan een G-Shock denk dan blijf ik gewoon dat beeld van grote lompe horloges hebben :joy: misschien moet ik daar ook eens vanaf haha.

1 like

Leuke review, je hoeft niet zo bescheiden te zijn :wink:. Ja, en je moet soms even over een drempel heen met een G-shock :sweat_smile:

Groeten van zijn neefjes:

3 likes

Gefeliciteerd met je NA, leuk horloge en leuk verhaal

1 like

Hier ook tevreden van :sunglasses:

3 likes

1 grote familie!:smiley:

Dankjewel!

en zo hoort het!:sunglasses:

2 likes

Hoi, zou zie je maar weer, bij G-shock van Casio is er voor ieder wat wils.
Ook ik heb er een.
Ook op marktplaats gekeken omdat ik meldingen krijg zodra iets geplaatst word aangaande G-Shock
Verbaasd was ik van veel advertenties waarin men verklaarde dat het moeilijk te krijgen was.
Prijzen tot €189 en gewoon volhouden dat dat normaal is. Heb uiteraard deze adverteerders aangesproken op hun in nogal overdreven manier van handelen. Wetend dat het te koop is nieuw voor 99,90 bij topdealer.nl in Delft
Ik vind hem idd wat aan de kleine kant. Ik heb dik 34 G-Shocks de een nog groter dikker dan de ander.
Deze kon dan ook niet uit de collectie ontbreken.
Dus ik vind het dan ook mooi om te lezen dat iemand dan zegt dat de affectie tegen G-Shock te hebben er toch op deze manier een mooie uitkomst is ontstaan.
Ik wens u dan ook veel plezier met het horloge en ik hoop dat u er lang van mag en kan genieten.
I know i will!

4 likes