Al een tijdje ben ik het bezit van de MR-G G1000D. Een prachtig horloge in mijn beleving en ik draag 'm vaak. Mijn wens was om dit type ook nog eens in de zwarte versie te mogen bezitten, maar de exemplaren welk ik tegen was gekomen waren me te duur.
Casio heeft ook de MT-G lijn, ik noemde het altijd maar de goedkopere MR-G, maar daarmee doe ik ze wellicht te kort.
Daar heb ik er diverse van gehad, maar wat ik dan weer niet zo mooi vond was de gedeelde kast met de bovenzijde van metaal en de onderste helft van kunststof. Dat staat een beetje goedkoop maar goed, het verschil moet ergens inzitten.
Onlangs zag ik de MT-G B2000SKZ, een zwarte MT-G met groene accenten. Helaas slecht te koop in Nederland en over het groene accent had ik wel wat twijfels dus niet verder achterheen gejaagd.
Tot ik de MT-G B2000BDE zag, toen was ik meteen verkocht. Zwart met wat rode accenten, geheel metalen kast met carbon binnenkast en metalen band, top en net wat ik zocht.
Ik moest wel even de prijs weg kauwen, maar kwam al snel een op het spoor die een stuk goedkoper (foutje?) was + nog 5% korting vanwege inschrijven nieuwsbrief. Alleen 2 weken levertijd, maar dat moest ik er maar voor over hebben, het scheelde toch zo’n €200.
Afijn, het horloge is inmiddels binnen, zit ie om mijn pols en ben er erg tevreden mee.
Zoals de meeste G-Shock is er een keur aan functies te vinden, zoals solar, zender gestuurd, 20bar waterdicht, bluetooth en noem maar op. De kast en band zijn ion-plated en we gaan zien hoe dat in de praktijk mooi en goed blijft.
Goed, zonder foto’s is het niet gebeurt dus daar komen ze