Ik weet niet of hier autoliefhebbers zijn die bekend zijn met de term ‘daily’. Een auto voor alledag, in plaats van je projectauto die je mooi maakt voor weekendritjes.
Na het aanschaffen van een projectje, heb je een betrouwbare daily nodig. Heb je eenmaal die daily, dan ga je daar weer aan sleutelen en… is je daily nu ook een projectauto geworden.
Toch maar tijd voor, alweer, een nieuwe daily.
Dat is dus ook mijn verhaal met deze Casio die ik sinds vandaag om mijn pols heb. Ik snak al langere tijd naar een ‘vakantie horloge’. Iets dat je ff om je pols slaat om ermee te reizen, sporten, wandelen, zwemmen… etc.
Voorheen was dat mijn Invicta, maar die heb ik inmiddels gemod. Nieuwe wijzerplaat, wijzers, lederen band erop enzo. Nu is hij mij een beetje sentimenteel geworden en durf ik er niet meer mee te sporten of zwemmen. Zou zonde zijn als het iets overkomt. Tijd voor een nieuwe ‘horloge-daily’.
Dusdanig heb ik besloten om een Casio MRW-200H-1BVEF te kopen voor een paar tientjes. Mooi, sportief horloge en 10atm waterdicht.
Ik moet alleen de band iets inkorten. Heb zelf kleine polsen, en hekel er aan als zo’n stuk band zo ver uitsteekt.