NA Casio Oceanus OCW-S100-1AJF

Gisteren de Casio OCEANUS OCW-S100-1AJF binnengekregen. @Ruit Don, je hebt in deze NA precies beschreven wat je krijgt: een prachtig horloge. Het comfort, de afwerking, dat speelse blauw wat in de dial zit; allemaal geweldig.

10 likes

Op de een of andere manier had ik deze gemist. Erg mooi horloge! Mijn ervaring met titanium (2 Seiko’s) is dat het heerlijk licht draagt. Wel zijn die van mij wat gevoeliger voor krassen dan een kast en band van RVS. Voor mijn dagelijkse “beaters” vind ik dat niet erg. Aan zo’n fraai horloge zou het wel wat afbreuk doen. Als ik de specs moet geloven, dan hebben deze modellen een geharde coating waardoor ze wel mooi zouden moeten blijven. Hebben jullie ervaring met de krasvastheid van de titanium modellen van de Oceanus reeks, vooral in vergelijking andere titanium horloges? Worden ze bij jullie intensief gebruikt en zoja hoe houden ze zich daar onder?

1 like

Het varieert een beetje met de kwaliteit en krasbestendigheid als het gaat om verschillende nivos van afwerking en welke producent je hebt.
Ik heb 4 titanium horloges liggen, een geel gecoate 1000m Seiko tuna, die titanium nitride laag is dezelfde als die op de kop van industriele boren, dus die blijft wel goed, dat er geen direct te beschadigen vlakken zijn (keramische ring) wil ook wel helpen, maar daar zitten na 3 jaar wat haarlijntjes op.
Een Casio MR-G G1000B, titanium met een stevige zwarte DLC coating waarbij ik na 3 jaar één kras heb, en dat is op een scherpe rand van de kast.
Een OCW-S100 (2e hands, bij aankoop geheel krasvrij), daar is de coating toch wat minder van kwaliteit dan de MR-G, op de sluiting zitten haarlijntjes en op de bezel zit een stevige veeg en een paar krasjes. Alles bij elkaar niet hinderlijk, maar wel zichtbaar.
Een Citizen PMV65-2271 (titanium met duractet behandeling), 2e hands, één klein zichtbaar puntje op de rand van de bezel en een kriebeltje op de sluiting en wat doffer wordend oppervlak van de knoppen aan de zijkant.
Mijn conclusie, titanium nitride coating, DLC coating en duratect zijn beter dan de TIC coating van de oceanus modellen. Is dit een probleem? Nee, de oceanus is een factor 2 tot 5 goedkoper, dus zeker waar voor je geld.

3 likes

Moest even wachten op de postbode, maar wat een heerlijk horloge! Nogmaals dank voor de tip.

12 likes

@RB_79 Welkom bij de club. Enjoy.

1 like

Met plezier! Ziet er goed uit :sunglasses:

1 like

S100 bezitters.

Is de band groot genoeg voor een 21cm pols?

B.v.d

Ik draag de mijne op maat gemaakt met een polsomtrek van 18/18,5cm, en dat is ietsjes aan de losse kant.
Er ligt nog 1 hele en 2 halve schakels in de doos en er is nog 1 verstelmogelijkheid groter in de sluiting.
De schakels zijn bij elkaar zo’n 21mm, de fijnafstelling net aan 3mm, dus op de ruimste stand met alle schakels in de band zou het echt een geval van net wel/net niet zijn met net iets meer dan 20,5cm.

En ik ben voorbarig zie ik, Seiyajapan vermeld 20cm.

Een extra band voor de schakels is duur.
https://www.mastersintime.com/us/en/casio-oceanus-titanium-link-bracelet-10477957.htm

1 like

Bedankt voor het snelle antwoord.
Dan koop ik hem niet aangezien de band niet te wisselen valt.:+1:t2:

Er is nog een mogelijkheid, maar weer relatief duur, de links apart bijbestellen via packparts, tegen bijna $25 per stuk.

https://www.pacparts.com/part.cfm?sku=91087153160

1 like

Teveel gedoe. Toch bedankt voor het opzoeken

Hoho, ik heb een 20 cm pols en ik heb er twee hele schakels uitgehaald. Ik draag hem perfect ; gebruik de strakste micro adjust.

Denk dat 21 cm niks eruit hoeft of hoogstens 1 halve schakel.

1 like

Prachtig!

Ik kan het niet laten om hier ook even een paar plaatsjes van mijn Oceanus OWC-T150.
Wat een fantastisch horloge, een van mijn klokjes (en dar zijn er te veel…) met het meeste draagcomfort waardoor het ongemerkt een echte daily driver is geworden.

Hier is de mooie blauwachtige gloed beter zichtbaar.

8 likes