NA Casio Oceanus OCW-S100-1AJF

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar deze Oceanus omdat ik nieuwsgierig was geworden na enkele reviews op YouTube gezien te hebben. In eerste instantie heb ik gezocht naar een mooi gebruikt exemplaar. Maar degene die er eigenaar wilden er geen afstand van doen dus uiteindelijk heb ik maar een nieuwe uit Japan laten komen. Nu ik er eentje heb begrijp ik goed waarom er zo moeilijk afstand van gedaan kan worden want wat is dit een prachtig en comfortabel horloge! Het gerucht gaat dat het polijsten van de titanium kast in dezelfde fabriek gebeurt als bij Grand Seiko en dat de kwaliteit hiervan identiek is. Ik heb ook een Grand Seiko gehad en ik betwijfel dit maar zeker is dat het polijstwerk geweldig mooi is gedaan. Net als de rest van het horloge trouwens. De kwaliteit spat ervan af en het draagt zeer comfortabel. Je hebt er ook geen omkijken naar want eenmaal goed ingesteld loopt het horloge op de seconde gelijk en altijd zonder batterij wissels. De secondewijzer tikt onverstoorbaar door en raakt met elke tik exact de indexen. Ook hier veel gelijkenis met de quartz uurwerken van Grand Seiko.

De belangrijkste specs nog even onder elkaar en tot slot enkel foto’s.

Kast en band: titanium met krasvaste coating
Diameter: 41,5 mm maar draagt klein
Tough-solar
Atoomtijd, radio controlled
Perpetual calender tot 2100
100 meter waterdicht
Lume op indexen en wijzers

67 likes

Mooi, erg mooi. Ik heb de T200 in mijn achterhoofd, maar ben bang dat met mijn smallere pols deze toch te groot is. Volgens jou draagt hij kleiner? Dat geeft hoop.

1 like

De T100 draagt kleiner, T200 weet ik niet

Voor een horloge in deze prijsklasse supermooi afgewerkt, vind ik.
Van harte & veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

dit is ook weer zo’n horloge dat er ver uit springt qua afwerking, juistheid en duurzaamheid :+1: :smiley:
dit is een horloge dat met gemak naast de Grand Seiko, de Citizen Chronomaster en zelfs het 0100cal.geplaatst kan worden. :ok_hand:
ook ik heb er verschillende reviews op YouTube van gevolgd en daarom ben ik het voor 100% met je eens dat eenmaal je hem hebt je er geen afstand van wil doen :smiley:
ik hoop ooit eens zo’n exemplaar op de pols te kunnen leggen om te proberen hoe hij voelt :ok_hand:
geniet in ieder geval van die van jou :ok_hand: :thinking:

3 likes

Casio doet de maatvoering van de horloges met kroon en uitsteeksels, net als bij de G-Shocks. die 43mm is echt over de kroon naar de linkerkant, over de bezel zelf is het ongeveer 39mm, het glas is ongeveer 33mm.
De OCW-S100 die ik hier heb liggen is inderdaad titanium en gecoat, maar dat betekent niet dat het helemaal krasbestendig is, hier is met normaal kantoorgebruik toch wel het een en ander aan vegen en krasjes langs het saffier te vinden, maar het blijft er ondanks dat goed uitzien.

6 likes

Prachtige aanwinst :+1::+1::+1:

1 like

Blijven prachtige horloges! :+1:

2 likes

Heb m ook gehad. Prachtig horloge.
Veel plezier er mee. :+1:

1 like

Mooi horloge. Maar ik zit te googlen en volgens mij is dit een s100. De t100td ziet er iig op google anders uit. :sweat_smile:

:slight_smile: foutje! Je hebt helemaal gelijk. Excuus HF

Ik was ook al aan het zoeken tis de OCW-S100-1AJF om precies te zijn.
Heerlijk horloge heb hem zelf ook :wink:

Was even slikken om “zoveel” geld voor een Casio neer te leggen, maar Damn iedere cent waard !

De reviews op YouTube hebben niets teveel gezegd in mijn beleving !

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!!!

Ik heb ook met scheef oog naar dit horloge zitten kijken maar durfde het niet aan om het zelf te importeren, misschien dat hij nog een keer voorbij komt in het blauwe gedeelte.

1 like

Gefeliciteerd. Deze Oceanus was mijn eerste import uit Japan. Uiteindelijk na twee jaar doorverkocht en denk er nog wel eens aan terug als mooie toolwatch. Voor relatief weinig geld heel veel kwaliteit en technologische hoogstandjes in het uurwerkje. Enige wat mij tegen stond was de niet verwisselbare band maar dat is eigenlijk te verwaarlozen verder. Prachtig, geniet ervan!

1 like

Mooi hoor!!!
Afwerking ziet er op de foto’s idd super uit… (nadat dit bericht klasr is eens Googlen :wink::blush:)

1 like

Ik vind de band dermate goed en comfortabel dat ik geen behoefte heb aan een andere band. Ik draag bij voorkeur mijn horloges op staal. Maar je zou dit inderdaad een nadeel kunnen noemen.

Nice. Een tijd geleden zelf ook naar zitten kijken. Heeft een mooi clean uiterlijk.

1 like

Mooie aanwinst, proficiat!

1 like

Wat valt er te durven ? Bestellen en betalen met CC en wachten op het horloge moeilijker is het niet.

Prachtig horloge.

1 like

Fijne aanwinst!

1 like