Na wat topics van forumleden gelezen te hebben over de Casio Oceanus werd ik enthousiast over dit voor mij tot voor kort onbekende horloge. Dat moest mij collectie maar eens komen verrijken…
Eerst maar eens rondgekeken op C24, waar genoeg aanbod van diverse Japanse leveranciers te vinden is. Maar echt onderhandelen over de prijs wilden ze niet; een paar procent van de prijs af was alles.
Maar ik herinnerde me dat watches111.com, a.k.a. Perfuwatch in Spanje ook diverse JDM’s in de aanbieding heeft. En daar zag ik het exemplaar dat vanochtend netjes door UPS aan de deur afgeleverd werd. Geen gedoe met BTW en importkosten; een prijs in € die lager lag dan wat ik met alle extra kosten voor de Japanse exemplaren kwijt zou zijn en als kers op de taart is dit model voorzien van bluetooth, waarmee je hem aan je telefoon kunt koppelen om te synchroniseren met de atoomtijd; iets wat hier in ons appartement met veel betonnen muren en HR++ glas niet goed mogelijk is via de bekende langegolfzender in Duitsland.
Dat koppelen had nogal wat voeten in aarde maar uiteindelijk lukte het en nu ben ik dus helemaal ‘bij de tijd’ …