Een ultralichtgewicht futuristisch ogende field/toolwatch. Om te beginnen heeft het geen ABC sensors aanboord gebruikelijk voor de Protrek’s. Wel heeft het Tough Solar en Bluetooth. Op een smartphone kun je met de Casio app het horloge programmeren, time syncen en is er GPS-trail tracking mogelijk. Maar je kunt hem uiteraard ook standalone gebruiken.
Heeft een lock/unlock rotating bezel voor de buttons, is vervaardigd van bio-composite rasin, heeft een hardened mineral cristal, en features als dual worldtime, stopwatch, TMR etc… De strap is zacht, soepel en comfortabel. WR is 10 ATM.
Een ideale outdoorwatch waar ik ook wel een cockpit mee durf in te stappen. De lugs zijn standaard 22 mm dus er zijn veel strap opties mogelijk. Met 1 druk op een knop kun je de wijzers naar een tweede tijdzone laten draaien en weer terug.
Ook een cool ding, maar ik wilde dit keer een analoge aflezing. En het ontbreken van de ABC … ik was niet van plan te verdwalen in de Himalaya of de diepe jungle van Borneo
Proficiat, cool ding.
Maar als ik de gps functie bekijk lijkt me dat puur het opnemen van je huidige locatie, klopt dat? Of kun je er ook mee navigeren?
Het is gekoppeld aan Maps dus als je geen bereik hebt … De echte globetrotters dragen een gps-receiver bij zich. Ik heb me verder niet zo verdiept in het bluetooth gebeuren. Verder lopen de Protrek’s zo nauwkeurig dat 1 keer per maand time syncen voldoende is. Dat gaat om enkele seconden.
De minuutwijzer verspringt in kleine stapjes van 20 seconden. 20 - 40 - 60.
Ja zo een gps-unit heb ik niet. Ik gebruik nu mijn Coros Pace 3, GPX bestand erin en gaan. Voor het beetje huis tuin en keuken gebeuren hier in buurt meer dan voldoende