NA: Casio TimberCruiser

Weer eens wat anders voor de verandering, in ieder geval voor mij (ik draag meestal vintage horloges).
Laatst zag ik een Casio TimberCruiser te koop staan. Ik had er al eens eerder van gehoord, maar er is maar betrekkelijk weinig over te vinden. Het is dan ook een horloge, dat alleen maar in Japan werd uitgebracht, en dat zal wel deel van de onbekendheid uitmaken. Dit type horloge is dus redelijk onbekend, en dat vind ik dan weer leuk. Ik heb een aantal horloges in mijn collectie, die hier vrij onbekend zijn.

Maar terug naar het horloge. Casio is voor mij niet de eerste keuze, qua horloge, maar dit hebben ze toch vrij goed gemaakt. Het horloge zit stevig in elkaar, de pushers werken prima, en qua bouw doet het ook wel wat denken aan een G-Shock. Het heeft een Ana/Digi indeling, en ook het instellen van de tijd gaat zoals bij een G-Shock. Dus geen verrassingen daar.

Maar dit horloge heeft wel wat leuke features. Het digitale gedeelte heeft een zwart scherm, met amberkleurige cijfers/letters, die door de backlight lichtblauw oplichten.
En buiten de standaard functies (datum, stopwatch en alarm), zit er nog een heuse databank op voor telefoonnummers. Dat gebruik je natuurlijk nooit, maar het is wel een leuke feature (En ik heb er voor de gelegenheid gebruik van gemaakt mijn eigen HFLE van te maken :yum:). En het digitale scherm kan ook uitgeschakeld worden, zodat je alleen de wijzers als tijdsaanduiding overhoudt.
En dan is de kast ook nog 20ATM waterdicht, dus het gebruik op en in het water is best mogelijk. Nu zou ik het niet overdrijven en er hooguit mee gaan zwemmen…

Maar het horloge is qua design ook best goed gelukt. De stalen kast is gemateerd (helaas was de originele stalen band me te klein, dus ik moest teruggrijpen op wat ik hier nog in de kast had liggen). De zilveren wijzerplaat is erg mooi (Als je dit model ergens tegenkomt, dan is die vaak met een zwarte wijzerplaat), en het contrast met het digitale gedeelte is goed, wat de symmetrie van het design ten goede komt.

22 likes

Proficiat

Supercool! Geniet ervan :slight_smile:

Gefeliciteerd met je Casio, wijzerplaat is idd mooi ook handig dat je het digitale scherm uit kunt zetten. Wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:

Cool!

Op een tropic doet hij het ook niet slecht!

Van harte, aparte uitvoering :+1::+1: